Възможността за покупка на кредит на компютри и техника онлайн води до увеличение с 20% на средните месечни приходи от продажби. Това показват резултатите от съвместната услуга на най-голямата верига магазини, специализирана в компютри и периферия в страната Мултирама България и БНП Париба Лични Финанси, България.
От началото на септември 2011 г. „Мултирама“ предлага възможност за онлайн кредит в сайта си съвместно с БНП Париба. Статистиката показва, че за тези шест месеца онлайн за JetCredit са кандидатствали над 750 клиенти и са били финансирани над 600 стоки.
Средната стойност на онлайн кредит е била малко под 1000 лв, поясни Ралица Захариева, мениджър „Маркетинг и комуникации“ в „БНП Париба“, а кредити могат да се вземат за стойност между 400 и 5000 лева. Срокът за погасяване е между 6 и 48 месеца, а средният срок е 12 месеца, показва още статистиката.
Оказва се, че възможността за покупки с потребителски кредит през интернет се отразява дори и на стойността на закупените стоки. Според данни на Multirama средната стойност на покупките от уеб магазина на компанията се е повишила с 10% вследствие на възможността за кредит. За шестте месеца най-продаваните продукти през уеб магазина са били лаптопите, следвани от настолни компютри, монитори, смартфони и таблети.
Възходящата тенденция на пазара на покупка на стоки на изплащане онлайн със стоков потребителски кредит се потвърждава и от глобалните данни на BNP Paribas Personal Finance – специализираното подразделение за потребителско и ипотечно кредитиране на най-голямата финансова група в еврозоната - BNP Paribas, от което е част и БНП Париба Лични Финанси, България.
Статистиката за всички пазари, на които компанията присъства, сочи, че обемът на стоковите кредити за покупка на изплащане, предлагани онлайн, е отчел ръст от 12% през 2011 г. спрямо 2010 г. и е достигнал 286 млн. евро. Прогнозите на компанията са, че през тази година ръстът в същия сегмент спрямо миналата ще бъде 28%, а обемът на предоставените кредити ще достигне 367 млн. евро. За 2013 г. се очаква нарастването да е от 23% на годишна база до 450 млн. евро.
За България цифрите също са окуражителни. „Онлайн търговията набира скорост, а с нея и сегментът за онлайн кредитиране. За последните шест месеца като цяло сме финансирали по този начин 1600 стоки на обща стойност около 500 хил. лева“, поясни пред Investor.bg Захариева. Най-високи стокови кредити – на стойност до 10 000 лева, компанията предоставя при закупуване на мебели, добави още Захариева.
Още новини за технологии четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.