IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Sony харчи за спасяването си ?700 млн. само тази година

Компанията съкращава 10 000 работни места и реже разходите в телевизионния бизнес

Sony харчи за спасяването си ?700 млн. само тази година

Казуо Хирай пое поста на главен изпълнителен директор през този месец. Снимка: Ройтерс

Японският електронен концерн Sony планира да постигне саниране със стриктен спестовен курс.

Със съкращаване на около 10 000 работни места и орязване на разходите в телевизионния бизнес новият изпълнителен директор Казуо Хирай иска да създаде обрат в негативната тенденция от последните години, обяви той на специална пресконференция в четвъртък.

През следващата фискална година, приключваща в края на март 2013 г. подразделението за телевизори трябва да намали фиксираните си разходи с 60%, а оперативните – с една трета. Телевизионното подразделение на Sony е на загуба през последните осем години.

Анализатори смятат, че за година концернът продава по около 20 млн. телевизора, което е недостатъчно, за да стане бизнесът печеливш. За да се обърне тази тенденция, Sony ще редуцира броя на произвежданите модели с 40% до 2013 г., предава BBC.

По този начин страдащият от ожесточената конкуренция от страна на корейските Samsung и LG концерн иска да обори прогнозите на анализаторите. Преустройство ще струва на дружеството през текущата финансова година над 700 млн. евро, допълва Ройтерс.

Още в понеделник японският бизнес всекидневник Nikkei писа за драстичните съкращения на работни места, като според него половината от тях ще дойдат от консолидацията на звената за „потребителски продукти и услуги" и за „професионални устройства и решения". Вместо тях се създава ново подразделение, фокусирано върху бизнеса с електроника за нуждите на медицината, което ще бъде ръководено от вицепрезидента на компанията Хироши Йошиока. Засега не е ясно колко от закритите работни места ще са в Япония и колко - в чужбина.

Същевременно днес Хирай обяви амбициозни цели за компанията, която от четири години насам отчита загуба. Sony трябва да стане световен лидер на пазара на мобилни телефони, обяви новият изпълнителен директор. Освен върху мобилните телефони, концернът ще се фокусира и върху бизнеса с дигитални изображения и игрови конзоли.

Освен това изпадналият в криза гигант ще засили присъствието си в бизнес сектори извън границите на традиционна потребителска електроника. С медицинските технологии японците искат до 2014/15 г. да постигнат оборот от близо половин милиард евро. За да постигнат това, ще се отправят на шопинг. Sony търси възможности за придобиване в областта, поясни Хирай.

Казуо Хирай, който пое поста на главен изпълнителен директор през този месец, обеща да изправи на крака бизнеса с телевизори в рамките на 2 години. Само телевизионното подразделение е натрупало загуби от 10 млрд. долара за последните 10 години.

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата