Френското правителство проучва начини да накара големите интернет компании да участват във финансирането на местните интернет доставчици, като плащат за използване на честотната лента, заяви министърът на технологиите Фльор Пелерин в понеделник.
Опитът показва, че европейските страни засилват усилията си да принудят големите американски компании като Google да идат към касите, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Правителството разглежда начините, по които съществуващата нормативна уредба на далекосъобщенията може да бъде приложена по такъв начин, че да гарантира, че уеб гигантите ще участват в разширяването и поддръжката на високоскоростните мрежи, казва Пелерин.
"През следващите години заради услуги като например мрежови телевизори, Google TV, Apple TV и Amazon TV ще се ползват все повече широколентови услуги и това повдига въпроса кой ще плаща за инвестицията", каза Пелерин. „Това е въпрос, на който трябва да се намери отговор възможно по-скоро".
Причината за изявлението на министъра вероятно е шумът, който предизвика през уикенда френският доставчик на интернет услуги Iliad, който работи под марката Free. Free започна да предлага на своите потребители възможност за филтриране на рекламата чрез свой хардуер.
Това трябва да е предупредителен изстрел към Google, за да се упражни натиск върху интернет концерна, с който Iliad в момента води преговори за плащания за използване на широколентовата интернет мрежа. Този ход разгневи някои френски медийни компании, които се опасяват, че така рекламните им приходи ще спаднат.
В понеделник сутринта Пелерин свика среща с представители на онлайн медии, а след това се е срещнал и с мениджърите на Free. След срещата компанията се е съгласила да спре блокадата на рекламите, заяви министърът по-късно.
Колко струва изграждането на високолентовите мрежи прочетете в продължението в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.