Изминалите 12 месеца бяха изпъстрени с всякакви събития в света на технологиите. Освен че на пазара излязоха някои доста обещаващи джаджи, не липсваха сензационни разкрития и борсови вълнения.
Безспорно едно от най-важните събития през 2013 г. в света на технологиите се оказа скандалът с подслушванията в САЩ. Бившият служител на Агенцията за национална сигурност (NSA) Едуард Сноудън предаде в ръцете на медиите около 250 000 секретни документа, от които стана ясно, че американските служби са извършвали шпионаж.
Истинският скандал в международен план се разигра, когато излезе информацията, че е подслушвана и германският канцлер Ангела Меркел.
Натискът от страна на NSA се оказа толкова сериозен, че големите технологични компании се обединиха около искането за забрана за събирането на потребителски данни. Те настояха и за промяна в американското законодателство.
Стигна се дотам, че Федералният съд обяви подслушванията за неконституционни. Малко преди това пък Guardian извади нова част от информацията наяве - представители на службите са шпионирали дори платформите на най-големите онлайн игри в света под претекст, че именно в тази среда е възможно уговарянето на терористични атаки.
Въпросът докъде ще се стигне с мерките за национална сигурност и ще продължат ли да се престъпват границите на личното пространство, остава в дневния ред и за следващата година. Междувременно Сноудън продължава да се укрива от американските власти и помоли за убежище в няколко държави, повтаряйки отчасти съдбата на Джулиан Асанж, който създаде WikiLeaks.
Социалните медии станаха доста по-пъстри. И то буквално. Twitter позволи създаването и споделянето на кратки видеа. Потребителите на Instagram в САЩ вече виждат реклами в newsfeed-а си, докато Facebook най-сетне се пречупи и разреши видео рекламата. Платформата, създадена от Марк Зукърбърг, изглежда търси нови начини да се справи с отлива на потребители в САЩ - събитие, което може да последва и в други държави и то скоро. На фона на всичко това мобилното приложение WhatsApp добива огромна популярност. Услугата, предлагаща безплатно изпращане на текстови съобщения и обаждания, вече се ползва от 400 млн. потребители.
Светът на социалните мрежи преживя и едно наистина огромно събитие. Twitter направи своя борсов дебют. През октомври компанията подаде официалното си заявление за излизане на борсата, поставяйки си за цел да набере 1 млрд. долара от IPO-то си на борсата в Ню Йорк. Месец по-късно се оказа, че борсовият дебют на Twitter е достатъчно добър, за да може операторът на едноименната социална мрежа да продаде всички предложени акции.
Останалата част от статията четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.