China Mobile има над 760 млн. клиенти. Компанията е един от последните големи мобилни доставчици, които не предлагат iPhone. Проблемът бе собственият стандарт в мрежата 3G, с с който работи китайската компания. Apple не искаше да строи н специален модел iPhone за него. С развитието на мрежите от следващото мобилно поколение LTE това препятствие се елиминира.
Сделката може да донесе на Apple допълнителни продажби на поне 12 млн. Iphone за следващата година, твърди анализаторът Кейти Хъбърти от Morgan Stanley. За много от клиентите на China Mobile обаче първоначално смартфоните ще са твърде скъпи. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук подчерта неколкократно, че групата не е желаела да намали цената им, а по-скоро да изчака, докато се появят повее по-заможни потребители.
Преди една година Apple продаде при стартирането на продажбите на iPhone 5 в страната, дори и без клиентите на China Mobile, над 2 млн. единици за първия уикенд. От Китай през последното фискално тримесечие идват 15 на сто от общия размер на приходите за Apple от около 171 млрд. долара.
Сделката с China Mobile ще важи няколко години, се казва в съобщението на американския концерн, без да се дават никакви финансови подробности. Китай е труден пазар, в който местните доставчици със своите евтини модели изяждат голяма част от бизнеса. По данни на пазарните анализатори пазарният лидер в света Samsung държи и тук лидерската позиция, но с дял от около 20 процента. След това обаче се нареждат китайски производители като Lenovo и Huawei. По данни на Canalys Apple за последно е на пето място с дял от около шест процента.
През последните месеци Кук бе подложен на натиск от инвеститорите да насърчи ръста на компанията с нови модели и продукти. Сделката с China Mobile за важния китайски пазар може да отнеме част от натиска върху него.