Различни от Facebook социални мрежи като Pinterest, LinkedIn, Foursquare ще намерят мястото си на българския пазар през следващите години, а за самите брандове е добре да използват всеки един канал, за да достигнат до потребителите. Това заяви в ефира на Bulgaria On Air Стоян Стойков, мениджър продажби в компанията за дигитален маркетинг BeShared.
По думите на Стойков България ще последва примера на другите държави по света и на пазара ще навлязат разнообразни социални платформи, въпреки че в момента Facebook се радва на най-голяма аудитория у нас и в него най-лесно се маркетира.
“Един бранд е длъжен да инвестира в поддържането на комуникацията с потребителите си и трябва да каже това, което е необходимо да знаят неговите почитатели”, категоричен е експертът. По този начин според него се изгражда доверие, а то е ключов елемент от маркетинговата концепция.
Той твърди, че е необходимо фирмите да обърнат специално внимание на дигиталния маркетинг и да се развиват в тази насока, тъй като конкурентите им “не спят”. Дори сериозни корпоративни браншове вече не крият интереса си към маркетинг услугите в интернет и се възползват от тях, отбелязва Стойков.
Според него изключително важна е концепцията за развитие на една корпоративна Facebook страница, за да се достигне до максимален брой хора. Експертът е на мнение, че през 2014 г. най-оптималният вариант за брой постове на седмична база е между 7 и 14. Facebook ни казва, че трябва да сме все по-прецизни в съдържанието, което публикуваме, както и да внимаваме кога и как го правим, коментира Стоян Стойков, подчертавайки, че социалната мрежа има свой алгоритъм, с който компаниите трябва да се съобразяват.
Най-лесният начин за привличане на потребители в една Facebook страница е чрез оферти, промоции и приложения, посочва експертът. По думите му социалната платформа постоянно се променя и търси начини да увеличи приходите си от реклама. Самото рекламиране в нея трябва да бъде изключително прецизно, тъй като потребителите стават все капризни към това, което виждат на екрана.
Стойков е категоричен, че България има малко агенции, които предлагат качествени услуги в сферата на SEO оптимизацията. От своя страна Google AdWords рекламата върви ръка за ръка с оптимизирането на дадена страница, защото помага за повишаване на трафика към новите уебсайтове и генерирa таргетирани посещения.
В AdWords се таргетират основно ключови фрази, докато във Facebook се таргетира по интереси, възраст и други фактори, коментира експертът, подчертавайки разликите между двете.
Според него темповете развитие на онлайн рекламата в България са големи, докато тези на пазара на печатната реклама се забавят. От своя страна рекламата в интернет е значително по-евтина и може лесно да бъде насочена към точните потребители. Стойков твърди, че като цяло българският онлайн маркетинг се справя добре и пазарът е развиващ се.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.