IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Отминава ли времето на Apple в Китай?

Китайският пазар предлага нови предизвикателства пред американския технологичен гигант

Снимка: архив Ройтерс

Снимка: архив Ройтерс

През август 2012 г. Китай е шокиран от новините, че тийнейджър от южната провинция Хунан е продал един от бъбреците си, за да събере пари и да си купи iPhone на Apple.

Нещата не свършват дотук. Последвало полицейско разследване разкрива група за нелегално купуване на органи, която се възползва от обаянието на скъпите мобилни телефони на Apple, за да примами жертвите си, най-често млади хора, да продадат ценни части от тялото си на черния пазар, пише Market Watch.

Сензационни истории като тези, както и неизменните огромни опашки пред магазините на Apple при всяко пускане на нов продукт на пазара, подсказват, че Китай – най-големият пазар на смартфони в света – е луд по iPhone.

И все пак скандалът с продажбата на бъбрек за iPhone илюстрира основната причина защо златната ера на Apple в Китай може да е към своя край. В страна, в която работниците получават средна месечна заплата от малко над 600 долара, Китай произвежда евтини телефони на цена колкото една трета от тази на iPhone.

По-конкретно, китайският телефон Xiaomi измества американския технологичен гигант, а рецензиите сочат, че Xiaomi предлага сходни функции с тези на iPhone, но на по-привлекателна цена.

В резултат от това частната четиригодишна компания Beijing Xiaomi Technology изпреварва своите конкуренти, включително Apple и предишния лидер на пазара Samsung, превръщайки се в производител номер едно на смартфони в Китай. В момента Xiaomi притежава 14% пазарен дял според доклад на компанията за анализи Canalys. Xiaomi изпревари Apple още през май, но стоеше на трета позиция след Samsung и Lenovo.

Телефони за висшето общество

И докато смартфоните все още са евтини в Китай, като лоялни клиенти на iPhone остават по-заможните потребители, сочи компанията за проучвания Umeng. Същото проучване за 2013 г. показва, че 80% от всички телефони от “висок клас“ (които струват най-малко 3000 юана, или 486 долара) в Китай са именно iPhone. От друга страна, сегментът с висок клас телефони през 2013 г. съставлява 27% от пазара.

Интересното е, че проучването показва още, че потребителите на по-евтини телефони (под 1000 юана) ги използват предимно за забавление. Хората, купуващи по-скъпи устройства, имат по-разнообразни изисквания към своите устройства, включително услуги, свързани със сърфиране в интернет, лични финанси и пазаруване. Като се има предвид тази тенценция, не е изненадващо, че в Хонконг, едно от най-богатите места в Китай, треската по iPhone ще започне да отслабва.

Служителка в един от магазините на Apple в Хонконг твърди, че очаква огромни опашки от клиенти, които се надяват да се сдобият с новия iPhone 6 още в първия ден, в който бъде пуснат в продажба.

И разбира се, China Mobile, най-големият мобилен оператор в Китай, вече започна да приема предварителни поръчки за iPhone 6... или поне така изглежда. Промоция на уебсайта на China Mobile посочва, че компанията позволява на клиентите си да направят поръчки за „чисто нов, мистериозен телефон“. Като част от мистерията, доскоро до рекламата се появяваше и образ с логото на Apple и числото 6. По-късно обаче изображението е премахнато. До момента са направени над 65 392 предварителни поръчки. 

Останалата част от статията можете да прочетете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата