На голямото събитие на Apple, което ще се състои във вторник вечерта, светът очаква да чуе големи новини за iPhone, както и за най-новия продукт на компанията, т.нар. iWatch. Но очаква и да разбере голяма новина от U2.
Дългата около десетилетие връзка между Apple и групата ще играе ключова роля в събитието на технологичния гигант, което ще се състои в Купертино, Калифорния, разкриват източници, запознати с плановете на компанията, цитирани от New York Times.
Освен че ще се представи, групата ще разкрие и връзката си с новите продукти на Apple. Те са свързани със следващия албум на U2, който се очаква да бъде пуснат на пазара в края на тази година. По думите на източниците на Bloomberg сътрудничеството между групата и Apple би трябвало да бъде изненада.
Говорителите на компанията и на U2 отказват да коментират твърденията.
Връзката на U2 с Apple датира поне от 2004 г., когато компанията представя специален iPod, на който са гравирани автографи, оставени от членовете на групата.
Вокалистът Боно беше близък приятел със Стив Джобс, а отскоро отношенията на U2 и Apple са още по-близки. Джими Айовин, звукозаписният продуцент, който работи дълги години с групата, и неговата звукозаписна компания Universal Music Group, обединиха силите си с Apple като част от сделката за придобиването на Beats Electronics за 3 млрд. долара. Beats е компания за производство на слушалки и дигитална музикална услуга, основана от Айовин и Dr. Dre.
Все още не е ясно какво точно ще разкрие U2 на събитието и по какъв начин то е свързано с Apple. Миналата седмица, когато спекулациите за участието на групата започнаха да циркулират в музикалната индустрия, най-доброто предположение беше, че следващият албум на U2 ще бъде включен в новия iPhone 6. Източници, близки до групата, отричат тази идея, но твърдят, че сделката на U2 с Apple ще включва издаването на нова музика по иновативен начин. Събитието на Apple пък ще послужи като трик за привличане на вниманието към този ход.
Подобни изненади са станали важна част от музикалния маркетинг, тъй като продажбите на дискове и свалянията на музика от интернет отбелязват спад.
Миналата година Бионсе постигна огромен успех, издавайки пълен „видеоалбум“ без предварителното му разгласяване. Певицата се възползва от собствената си слава и популярността на социалните мрежи за разпространяване на новината за албума. Оттогава до сега Wierd Al Yankovic се изкачи до първото място в класациите благодарение на кампания, включваща пускането на вирусни видеа в рамките на седмица, а Тейлър Суифт обяви новия си албум с незначително събитие.
Известно е, че U2 нямат търпение да издадат следващия си албум и са загрижени за представянето му, като се има предвид сегашния поппейзаж. Групата изглеждаше готова да издаде албума по-рано тази година, когато пусна новия си сингъл „Invisible”. Продажбите на песента в iTunes генерираха 3 млн. долара за благотворителност. Но издаването на албума се отлага вече няколко пъти, а Боно нееднократно посочва, че групата е изправена пред предизвикателството да запази положението си, докато остарява.
Последният албум на U2 “No Line on the Horizon” излиза през 2009 г. До момента той е продал 1,1 млн. копия в САЩ по данни на Nielsen SoundScan.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.