BlackBerry се фокусира върху рентабилността и не се готви да пуска твърде много нови устройства според главния изпълнителен директор на компанията Джон Чен, който се зае с управлението на компанията за мобилни технологии през ноември 2013 г.
Фирмата е продала активи и е сключила партньорства, за да намали производствените си разходи и да разшири предложенията на мобилни приложения. Освен това се опитва да събере средства чрез продажбата на недвижими имоти в родния си град Ватерло в Онтарио.
"След като отново направим компанията печеливша, ще направя всичко по силите си никога повече да не губим пари“, коментира Чен в интервю за Ройтерс тази седмица. „Това е нещото, върху което съм се фокусирал в момента“.
"Ще оцелеем като компания и съм уверен в това“, категоричен е Чен. „BlackBerry оцеля. Сега трябва да започнем да мислим за растежа ѝ“.
Преди година пионерът в индустрията за смартфони беше в разгара на болезнено преструктуриране и се опитваше да се справи с публикациите в медиите, че е попаднала в „смъртоносна спирала“.
Година след като Чен се намеси като главен изпълнителен директор на BlackBerry, компанията възвръща силите си. Тя отново наема служители и въпреки че тя все още няма стабилна печалба, Чен насърчава придобиването на по-малки фирми и инвестира в растежа ѝ.
Проблеми
Въпреки това компанията все още не е решила всичките си проблеми.
"Джон Чен успя да промени начина, по който се говори за BlackBerry, и това вероятно важи както за вътре в компанията, така и за вън от нея“, твърди анализаторът на IDC Джон Джаксън.
Въпреки постигнатия напредък много анализатори все още не са убедени, че BlackBerry успява да изплува на повърхността.
„Като цяло смятаме, че Джон върши страхотна работа, но нашите притеснения продължават да са свързани с това как BlackBerry ще насърчи търсенето на своите продукти", твърди анализаторът на Morningstar Браян Колело. По думите му това ще бъде особено трудна задача, защото пазарът е силно конкурентен.
За да стимулира растежа, BlackBerry пуска нова платформа за управление на мобилни устройства - BES 12, тази седмица. Системата ще позволи на компаниите и правителствените агенции да управляват не само устройствата на BlackBerry във вътрешните си мрежи, но и устройства, които работят на конкурентни операционни системи като Android, Windows и iOS.
През декември компанията ще пусне BlackBerry Classic – джаджа, подобна на някогашния известен смартфон Bold.
Планове
За първи път от последните пет тримесечия през този септември BlackBerry отчете печалба на коригирана база от своя бизнес със смартфони, който е изправен пред редица предизвикателства. Въпреки това конкуренцията на Apple, Samsung и други компании се оказа фатална за BlackBerry, която някога беше лидер по пазарен дял. Големите играчи на пазара имат негативно влияние върху приходите и печалбата, както на подразделението, така и на цялата компания.
Все още не е взето окончателно решение за това какви нови устройства ще пусне BlackBerry през 2015 г., коментира Чен, допълвайки, че акцентът ще бъде поставен върху смартфоните. Това означава поне едно радикално ново устройство, както и освежаване на Passport, Classic и на модела Z3.
Повече новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.