Плановете на Google за музикалната абонаментна услуга на YouTube са част от по-големите усилия на интернет гиганта да изкарва повече средства извън рекламата.
Новата услуга, наречена YouTube Music Key, ще бъде достъпна от персонални компютри, както и чрез смартфони, работещи с операционна система Android. От 17-и ноември потребителите ще могат да слушат музика без реклами в сайта на YouTube. Потребителите на смартфони ще слушат песни, докато ползват приложенията на телефоните си. Освен това ще могат да отделят музика, която да слушат, докато са офлайн, пише Wall Street Journal.
Услугата ще бъде достъпна безплатно през първите шест месеца, но само с покана. След това ще се предлага на промоционална цена от 7,99 долара, а по-късно - срещу 9,99 долара месечно. Конкурентната музикална стрийминг услуга Spotify взема месечна такса от 9,99 долара.
Отвъд музиката миналия месец Google започна да таксува по 10 долара месечно потребителите за неограничени доставки чрез Google Express в рамките на същия ден. Услугата предлага продукти от търговци на дребно, включително Costco, Staples и Walgreen. Освен това продава допълнително пространство за онлайн съхранение на данни на потребителите на Gmail, Google Drive и Google + Photos services.
През 2013 г. висшият мениджмънт на Google обсъди предлагането на абонаментна услуга, наречена Google One, която да комбинира различните услуги, предлагани от фирмата, включително YouTube и съхранението на данни, твърдят двама души, запознати с обсъжданията. Според тях обаче проектът не е стигнал много далеч.
От своя страна, говорителят на Google отказва да коментира.
Компанията се надява, че абонаментните такси могат да се превърнат в основен източник на приходи за YouTube, която в момента генерира повече средства от реклами.
Google не е единствената компания, която се надява, че Music Key ще се превърне в нов източник на приходи. Звукозаписните компании притискат YouTube да започне да кара потребителите да си плащат, за да слушат музика. Те се притесняват, че безплатният стрийминг оказва негативно влияние върху платени абонаментни услуги като Spotify, която плаща отчисления на носителите на авторски права за ротацията на песните.
Google е показала версия на услугата пред тесен кръг от хора през есента на 2013 г., твърдят източниците, запознати с въпроса. На въпрос защо е била необходима още една година за пускането на услугата, ръководителят на музикалните партньорства в YouTube Кристоф Мюлер посочва, че това е голямо начинание, което изисква изграждането на нови функции във вече съществуващата услуга YouTube.
Голямото предизвикателство пред Google ще бъде да убеди потребителите на YouTube да започнат да си плащат, за да слушат музика. Мюлер се надява, че новите функции на Music Key ще бъдат достатъчни, за да привлекат хората.
Още новини за музикалната индустрия можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.