Бързорастящата китайска компания за електронни устройства Xiaomi ще направи първите си стъпки за навлизане на американския пазар през тази година, пише The Financial Times.
Петгодишната компания, която бе оценена на около 46 млрд. долара миналата година, ще започне продажбата на серия устройства. Тя ще използва портала си за онлайн търговия mi.com в следващите няколко месеца.
Въпреки това Xiaomi заяви, че засега няма да внесе смартфоните, с които е най-известна на американския пазар. Вместо това тя ще се фокусира върху по-евтини продукти като слушалки, батерии и тракери за фитнес. От компанията заявиха, че причината за това са високите регулаторни и законови изисквания за по-скъпите и по-сложни устройства като мобилни телефони и телевизори.
„Искаме да започнем тук, в САЩ, след няколко месеца, а може би и на няколко други пазара“, заяви в четвъртък в Сан Франциско Хюго Бара, вицепрезидент на Xiaomi.
Това е първата значителна пресконференция, която компанията провежда в САЩ. Лин Бин, съоснователят на Xiaomi представи визията си за компанията, която отчете ръст на приходите през 2014 г. от 135% до 74,3 юана (11,9 млрд. долара). През миналата година Xiaomi е продала 61 млн. устройства. За сравнение - през 2013 г. са били продадени малко над 20 млн. устройства.
“Ние сме интернет компания“, заяви Бин. „Ние не сме в бизнеса само за производство на слушалки“.
Операционната система MIUI на Xiaomi е персонализирана версия на софтуера Android на Google. Тя се използва от повече от 100 млн. потребители на смартфони по света, заяви още съоснователят на компанията. Лин Бин смята да увеличи още повече тези цифри, особено след като компанията получи финансиране от над 1 млрд. долара през миналата година.
„Увеличаването на пазарния дял и предоставянето на прекрасно изживяване от устройствата, които продаваме на клиентите ни, е най-важната цел за нас, а не печалбата“, поясни той.
Компанията се разшири от мобилни устройства към телевизори и дори климатици, които могат да бъдат контролирани през интернет чрез приложението Mi Home. Нискобюджетните продукти са достъпни единствено през онлайн магазина Mi.com в Китай, Индия, а отскоро и в Бразилия.
Продажбата на телефони и таблети в САЩ „не е в нашите планове на този етап“ заради „огромната работа“ по локализиране на софтуера и хардуера и сертифицирането на устройствата от регулатори, заяви Бара.
„Ние забързваме навлизането си, в известен смисъл, като внасяме по-прости продукти... с много по-просто сертифициране, ако въобще има такова“, заяви още бившият служител на Google.
Още бизнес новини четете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.