Apple е луксозен технологичен бранд. Доказателството за това е, че в момента компанията прави стъпки във високия клас модни продукти, залагайки на умен часовник, който размива границите между бижутата и модерните джаджи, пише Wall Street Journal.
Заради Apple Watch, който трябва да бъде пуснат на пазара през следващия месец, Apple адаптира своя подход към продажбите, така че да отговори на новите и различни очаквания на потребителите.
Умният часовник е първото устройство на Apple, създадено специално за да бъде показвано явно на околните. Така че Apple предлага необичайна гама от възможности за избор, свързани с персонализирането на външния му вид. Джаджата ще се продава с голяма селекция от панели и каишки, благодарение на което Apple Watch се насочва към различни сегменти на пазара. От друга страна, когато представи iPhone и iPad, Apple ги пусна на пазара само в един размер и цвят.
Специалната версия на новия умен часовник ще бъде сред най-скъпите продукти в историята на Apple. Тя ще е насочена към клиентите, свикнали с лукса и персоналното обслужване, често в тихи стаи, където никой не пречи.
Компанията не разкрива цената на модела, който влиза във високия клас продукти, но е ясно, че той ще бъде покрит със сапфири и обвит в 18-каратово розово или жълто злато. Анализаторите смятат, че цената му може да надвиши 10 хил. долара. Apple все още не е обявила и цената на версията на Apple Watch, която ще влезе в средния клас продукти. Известно е, че продуктът ще се предлага с панел от неръждаема стомана. Най-евтиният вариант ще бъде спортният модел, който ще е с алуминиев корпус, а цената му ще започва от 349 долара.
Очаква се Apple да разкрие повече детайли за Apple Watch в рамките на днешния ден по време на събитие за медии, организирано в Сан Франциско. Говорителят на компанията отказва да коментира темата.
Фирмата променя своята стратегия за продажби на дребно заради часовника, предлагайки нова възможност за пазаруване. Източници, запознати със случая, твърдят, че магазините на Applе са с променен дизайн, който включва пространство, в което потребителите по заявка могат да тестват умния часовник. Служителите, занимаващи се с продажбите, са обучавани да отгатват кои модели отиват най-много на клиентите, коментират източниците.
Apple Watch отбелязва следващата фаза в еволюцията на Apple като марка.
"Apple винаги е била технологична фирма, но сега залага преди всичко на имиджа на лайфстайл компания“, твърди Бен Баджарин, главен анализатор на Creative Strategies. Благодарение на модните си елементи Apple Watch е „кулминацията“ на този преход, коментира той.
Умният часовник ще бъде първият изцяло нов продукт на фирмата след появата на iPad през 2011 г. Това ще е и първата нова категория продукти на компанията след смъртта на бившия главен изпълнителен директор Стив Джобс.
За концепцията и дизайна отговаря Джони Айв, старши вицепрезидентът по дизайн на Apple, който има водеща роля в разработването на продукта. Компанията иска да създаде повече от алтернатива на другите умни часовници. Тя иска да направи часовник, който да е с по-висок статус, като тези, произвеждани от Rolex, Patek Philippe и други продукти, правени от швейцарските компании в бранша. Но все още остава въпросът колко дълго ще бъде ползван Apple Watch.
Много от потребителите използват своя iPhone по една или две години, преди да го заменят с по-нов модел. Високият клас часовници от своя страна често запазват стойността си с години и се предават от едно поколение на друго.
"Един часовник със софтуерни и електрически компоненти може да не се радва на същото дълголетие“, коментира Уолтър Пиецик, анализатор на BTIG Research. “Трудно е да повярваме, че след пет или десет години някой ще използва оригиналния Apple Watch”.
Останалата част от анализа можете да прочетете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.