IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Swatch се насочва към умните часовници

Швейцарската компания се опитва да даде отговор на Apple Watch

Снимка: архив Ройтерс

Снимка: архив Ройтерс

Ник Хайек, главният изпълнителен директор на Swatch Group, склони на компромис по отношение на умните часовници. През миналата година той отхвърли новите джаджи, посочвайки, че техните екрани са твърде малки, батериите твърде слаби, а дизайнът им не е достатъчно елегантен за потребителите на традиционни марки като Breguet на Swatch, пише Wall Street Journal.

В четвъртък обаче Хайек обяви, че Swatch е измислила начин да се справи с тези проблеми. Вместо да създаде специален умен часовник, Swatch интегрира някои от функциите на този тип устройства в свои вече съществуващи модели с помощта на безжична технология.

Тя ще позволи на часовниците, които ще варират от по-нисък клас модели до високия клас, като тези от линията Omega, да бъдат използвани за задачи като безналични плащания и получаване на достъп до хотелски стаи. Технологията включва малък чип и антена, така че часовниците няма да се нуждаят от ежедневно презареждане.

"Ние не сме компания за потребителски технологии“, коментира Хайек. „Не искаме да произвеждаме смален мобилен телефон за вашата китка“.

Подобно на други швейцарски производители Swatch преценява каква заплаха представляват умните часовници за нейния бизнес. Това се случва в навечерието на пускането на пазара на дългоочаквания Apple Watch. В понеделник Apple беше домакин на 90-минутно събитие в Сан Франциско, на което разкри функциите на умния си часовник и представи моделите му, които ще размият границите между технологиите и модата.

Apple Watch обаче започна да тревожи голяма част от швейцарските производители на часовници. Най-евтините модели на американската компания са с начална цена от 350 долара и се очаква да повлияят негативно на продажбите на някои от по-евтините швейцарски часовници. Междувременно високият клас модели на Apple, които ще се появят с цена от над 10 хил. долара, вероятно ще засегнат средния клас часовници от Швейцария – основният сегмент на пазара.

От своя страна Swatch е особено уязвима, защото генерира около една трета от приходите си от ниския и средния клас брандове.

През 2015 г. умните часовници могат да отнемат около 10% от продажбите на по-евтини модели на швейцарските компании и близо 5 на сто от тези в средния клас, където влизат марки като Tissot и Mido, твърди анализаторът на Exane BNP Paribas Лука Солка. Това може да струва около 500 млн. швейцарски франка, или около 5% от нетните продажби, възлизащи на 10,3 млрд. франка.

Swatch вече е подписала сделка с China UnionPay, китайска компания за банкови карти. Това е особено важно за нея, тъй като Китай е най-ключовият пазар за швейцарската фирма. По думите на Хайек тя е сключила договори и с една швейцарска банка, както и с голяма компания за кредитни карти, но той отказва да разкрие кои са.

Въпреки предизвикателства Хайек похвали часовника на Apple, посочвайки, че това е най-хубавият умен часовник, който е виждал. Според изпълнителния директор на Swatch на пазара на часовници има място, както за неговата компания, така и за американската.

„Едната не изключва другата“, категоричен е той.  

Повече новини за пазара на луксозни стоки можете да прочетете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата