Швейцарските производители на часовници изглежда са готови да отговорят на предизвикателството на умните часовници, след като години наред ги игнорираха, тъй като не ги смятаха за голяма заплаха. Тук не става дума за невежество или високомерие, а по-скоро за добър маркетингов ход, пише Bloomberg.
Проектът на Swatch и плановете на TAG Heuer да се присъедини към Google и Intel в създаването на ново преносимо устройство, са разглеждани като алтернатива на Apple Watch, за когото говорят всички. Истината обаче е, че още преди Apple да представи своя продукт Deloitte съобщи, че 44% от ръководителите на швейцарски компании за часовници смятат умните часовници за “следващото голямо нещо” в индустрията.
Разкритието е малко озадачаващо в светлината на това как индустрията изкарва по-голяма част от парите си. Миналата година две трети от приходите ѝ са дошли от износа на часовници, струващи по повече от 3000 франка (3080 долара).
Съществуващите умни часовници попадат в двата по-долни ценови сегмента, чийто комбиниран принос за швейцарския износ на такива стоки е само 13%.
Основният модел на Apple Watch ще се предлага за 350 долара. Той е много по-скъп от останалите на пазара, но въпреки това остава в същия ценови клас.
Разбира се Apple навлиза и в по-сериозния клас благодарение на златните си часовници, които ще струват над 10 хил. долара, но те не представляват заплаха за традиционните часовникари.
Според Deloitte швейцарските производители на часовници описват “часовника на 2015 г.” като класически стоманен хронограф на цена от около 5000 франка. През последните няколко години потребителите предпочитат стоманата пред златото. Във високия клас Apple ще разчита на вече остарели вкусове.
Защо тогава индустрията се интересува толкова много от продукта ѝ? Отговорът е, че тя иска да се придържа към сегашния си обем на продажбите и на приходите си. Миналата година Швейцария генерира четири пъти повече средства, изнасяйки 8,1 млн. механични часовници, отколкото направи от износа на 20,6 млн. електронни. И все пак повече от 60 хил. работници в индустрията са ангажирани със създаването на по-евтини електронни продукти за пазара.
Продажбите на електронни часовници същевременно намаляват. През 2000 г. износът на кварцови часовници достигна 27,2 млн. бройки - почти една трета повече от миналата година. Много хора вече не използват часовниците заради основната им функция - да гледат колко е часа. Мобилните телефони успешно изпълняват това.
Останалата част от текста можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.