Бизнесът с мобилните реклами на Facebook процъфтява. През първото тримесечие пирходите от продажбите на най-голямата онлайн мрежа в света са скочили с 42 на сто до 3,54 милиарда долара. Въпреки това високите разходи натоварват печалбата. С 512 млн. долара Facebook е спечелил с една пета по-малко пари, отколкото преди една година. Групата инвестира преди всичко сериозно в центрове за данни. Като цяло разходите са с 83 процента по-високи, отколкото преди една година, предава Bloomberg.
Разходите за изследователска и развойна дейност са скочили до 1,06 млрд. долара спрямо 455 млн. долара година по-рано. Оперативният марж пък се е свил от 43% до 26%.
Броят на потребителите в глобален мащаб се повишава до 1,44 милиарда на месец, както съобщи Facebook след затварянето на борсовата сесия в САЩ в сряда. Това е с 13% повече спрямо предходната година. Всекидневно активните потребители през март са 936 млн., което е ръст със 17% на годишна база. В същото време 798 милиона потребители всеки ден влизат в социалната мрежа от смартфони и таблети – с 31% повече спрямо година по-рано.
Почти три четвърти от приходите от реклама - 73% - са били генерирани от мобилните устройства. Facebook разширява все повече своите промоционални оферти, в последно време и с видеоклипове.
Междувременно 4 млрд. видеоклипове се гледат всеки ден на платформата на Facebook, заяви основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг в конферентен разговор след оповестяването на данните. Освен това потребителите на приложения за Facebook изпращат по около 45 млрд. текстови съобщения на ден. Към компанията спада и услуга WhatsApp с 800 милиона потребители, с която мнозина заменят SMS-ите.
В следборсовата търговия акциите се обезцениха с около 2%. Пазарът очакваше по-високи приходи от продажби. Консенсусната прогноза на анализаторите бе за приходи в размер на 3,56 млрд. долара.
Освен това резултатите се натоварват и от силния долар. Курсът свива приходите от международните пазари при прехвърлянето им в американска валута. Около половината от продажбите на Facebook се генерират извън САЩ.
„Валутата е важен фактор, защото международният бизнес прави сериозна част от приходите на Facebook", заяви анализаторът на eMarketer Дебра Ахо Улямсън.
С 3,32 млрд. долара рекламата прави по-голямата част от бизнеса на Facebook. Това е ръст от 46%. Без негативните валутни ефекти компанията би отчела нарастване от 55%, съобщи още Зукърбърг.
Facebook вече предупреди, че са нужни инвестици в инфраструктурата и разширяването на WhatsApp и услугата за споделяне на снимки Instagram. В допълнение Зукърбърг се опитва чрез инициативата Internet.org да снабди с интернет и хората в развиващите се страни. В последните месеци благодарение на нея седем милиона нови потребители вече имат интернет, добави той в сряда
„Това е солидно тримесечие", заяви Бен Шахтър, анализатор от Macquarie Research. „Тенденциите са в правилната посока". Въпросът според него е обаче дали Facebook може да поддържа ръста на разходите под контрол.
Facebook заяви междувременно, че през 2015 г. очаква ръст на приходите от между 55 и 65 процента, докато преди диапазонът бе между 55 и 70 процента.
Повече новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.