IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Facebook – най-голямата заплаха за YouTube

Видеорекламата е сред най-обещаващите области за растеж

Потребителите на Facebook гледат по 4 млрд. видеа на ден. Снимка: архив, Reuters

Потребителите на Facebook гледат по 4 млрд. видеа на ден. Снимка: архив, Reuters

На 23-и април се навършиха точно 10 години от публикуването на първия клип в YouTube. Оттогава услугата, която е собственост на Google Inc., доминира на пазара за споделяне на видео. Но колко дълго ще продължи това?

В сряда Facebook обяви, че нейните потребители гледат по 4 млрд. видеа на ден. За сравнение, през януари те са гледали по 3 млрд., а през септември – само 1 млрд., предава Ройтерс.

Почти всички анализатори виждат видеорекламата като една от най-обещаващите области за растеж на приходите на Facebook.

“Интернет преживява нещо като инфлексна точка по отношение на търсенето на видео и мобилна реклама, а Facebook може да се окаже най-печеливша от това“, коментира анализаторът на RBC Capital Markets Марк Махейни.

Google не разкрива информация за приходите на YouTube от гледането на видеа, въпреки че компанията обяви, че през януари 2012 г. е достигнала 4 млрд. гледания на клипове дневно.

Това е почти седем години след като съоснователят на YouTube Джуд Карим публикува видео от своето посещение в зоологическа градина – първия клип в платформата.

Брокерската компания Cowen & Co. прогнозира, че броят на видеата, гледани дневно в YouTube, ще достигне 7,9 млрд. до края на тази година, а фирмата ще генерира 5,9 млрд. долара приходи от тях. Cowen & Co. очаква приходите на Facebook от видеореклама да достигнат около 1 млрд. долара тази година.

През март тази година социалната мрежа пусна и автоматично стартиращи се видеа в платформата си.

Мобилните реклами представляват 73% от общите рекламни приходи на Facebook за първото тримесечие спрямо 59% година по-рано.

"Повече от 75% от международните гледания на видео във Facebook са през мобилни устройства и ние вярваме, че видеото ще става все по-важно за рекламодателите с времето“, коментира главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг.

От вчерашния отчет на компанията стана ясно, че приходите ѝ от реклама са нараснали с 46 на сто до 3,32 млрд. долара спрямо предходното тримесечие.

Анализаторите виждат редица възможности за генерирането на нови приходи от приложението за изпращане на съобщения WhatsApp, от услугата за споделяне на снимки Instagram, както и от компанията Oculus Rift, която произвежда продукти, свързани с виртуалната реалност. В момента Facebook инвестира усилено в тези услуги.

Още новини за технологии четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата