През април, докато се подготвя за обявяването на разочароващите резултати на Twitter за тримесечието, Антъни Ното се стряска от имейл от шефа си, който пътува из Европа.
Имейлът от главния изпълнителен директор Дик Костоло гласи, че Ното трябва незабавно да поеме отговорност за маркетинга – област, която социалната мрежа отдавна пренебрегва. Случката е нещо необичайно за главния финансов директор, но Костоло е сигурен в решението си, пише Wall Street Journal.
Няколко седмици по-късно двамата застават пред инвеститорите, за да обяснят защо Twitter е генерирала по-ниска печалба от очакваното. Акциите на компанията поевтиняват с близо 20 на сто минути след обявяването на финансовите данни.
За по-малко от година на поста Ното застава начело на големи сделки, настоява за по-смели придобивания, а съвсем наскоро помогна за извеждането на стратегията на Twitter по отношение на съдържанието.
Ното, който преди е работил в Goldman Sachs Group, се очертава като фаворит за мястото на Костоло, който миналия четвъртък обяви, че се оттегля от поста главен изпълнителен директор на 1-ви юли. Председателят и основател на компанията Джак Дорси стана временно изпълняващ длъжността.
Анализаторите, инвеститорите и тези, които са близки до компанията, побързаха да посочат Ното като най-вероятния наследник на Костоло. Сред другите претенденти за мястото са Дорси и Адам Бейн - президентът, отговарящ за приходите и партньорствата, отговорен за успехите на рекламния бизнес на Twitter.
47-годишният Ното не настоява да стане главен изпълнителен директор, твърди източник, запознат със случая. Ако Ното не получи поста, следващият директор ще има доста силен директор под себе си, който е натрупал голямо влияние в компанията.
Ното натрупа увереност в управлението, благодарение на това, че води първичното публично предлагане на Twitter през ноември 2013 г., докато беше още в Goldman Sachs. След като се присъедини към Twitter през юли миналата година, той успя да впечатли инвеститорите със своята бизнес проницателност.
Някои настоящи и бивши служители на компанията смятат, че увеличаващите се отговорности на Ното в Twitter показват, че той завзема властта и това се отразява на възнаграждението му. Заплатата на Ното за миналата година е 73 млн. долара.
"Допълнителните отговорности на Антъни в Twitter са резултат от вярата, която Дик има в него“, коментира говорителят на Twitter Джим Просър.
Нарастващото влияние на Ното е естествено продължение на това, че той продължава да поема отговорности в компанията, коментират бивши и настоящи служители на компанията.
Бивши колеги го описват като двигател, изпълнен с огромни амбиции. Но някои твърдят, че е малко вероятно той да стане главен изпълнителен директор на Twitter, освен ако бордът не реши да поеме в нова стратегическа посока.
Компанията отдавна стои настрана от вземането на смели решения, тъй като се страхува да не изгуби част от основните си потребители. В резултат растежът на броя потребители е в застой, което прави компанията пет пъти по-малка от Facebook. Междувременно приходите ѝ от реклама също се забавят.
Склонността на Ното към изчерпателни дебати и склонността му да бъде „адвокат на дявола“ изнервя част от членовете на екипа за корпоративно развитие, посочват източници на WSJ, но той носи и онази взискателност, която подобава на една компания, чиято пазарна стойност в момента е 24 млрд. долара.
Повече новини за технологии четете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.