Очакваното представяне на нови смартфони на Microsoft през тази седмица ще отбележи последното усилие на компанията за изграждането на успешна мобилна стратегия. Новият подход се свежда до три думи: предефиниране на успеха, пише Wall Street Journal.
В рамките на събитие, което ще се проведе в Ню Йорк, Microsoft планира да представи поне два смартфона от висок клас с марката Lumia, създадени от компанията и работещи с нейната операционна система Windows, твърдят източници, запознати с плановете на фирмата.
След дълги години работа по смартфони за масовия пазар, Microsoft за първи път залага на определена ниша, като бизнеса, където компанията се надява, че нейните смартфони ще имат конкурентно предимство.
Планът на Microsoft се основава на Windows 10, наскоро пуснатата нова версия на операционната система на компанията, която за първи път свързва персоналните компютри и мобилните устройства в една обща система. Потребителите на Windows, които ползват електронни таблици на Excel или се обаждат по Skype от персоналните си компютри, могат да правят абсолютно същото през мобилните си устройства.
Въпросната промяна в подхода към бизнеса със смартфони е голям залог за Microsoft. От десетилетия компанията използва франчайза около Windows, за да оформя технологичната индустрия чрез контролирането на основното устройство сред потребителите – персоналният компютър. Но откакто смартфоните започнаха да изземат тази функция, Microsoft се оказа в неизгодна позиция.
Решението на компанията да стесни фокуса отразява неоспорими факти: телефоните с Windows се продават малко и не носят достатъчно приходи. Преди две години, когато Microsoft навлезе на пазара на телефони, придобивайки мобилните операции на Nokia, американската компания заяви, че до 2018 г. ще има 15% дял на пазара на смартфони. По-късно фирмата се отказа от тази амбиция.
През тази година три от всеки 100 продадени смартфона ще бъде с Windows, сочи прогноза на IDC. Смартфоните на Apple и тези, които работят с операционната система Android, съставляват общо 97% от пазара.
Microsoft загуби средно по 12 цента за всеки смартфон, продаден през тримесечието, което приключи на 30 юни. Месец по-късно компанията призна неуспеха и обяви, че съкращава близо 8000 служители, най-вече такива, занимаващи се мобилните ѝ устройства.
Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че мерките за намаляване на разходите и решението да се спрат опитите за продажба на възможно най-много телефони, ще помогнат на фирмата да намали загубите.
Microsoft ще работи по по-ефективно и по-фокусирано портфолио на смартфоните си, заяви Надела пред Wall Street Journal през юли.
Скептиците твърдят, че свиването на амбициите не е толкова избор, колкото необходимост. Защитниците пък смятат, че Microsoft има значително предимство – може да използва Windows 10, за да насърчи интереса към смартфоните с Windows.
Повече новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.