IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Когато Call of Duty срещне Candy Crush

Производителят на хитовия екшън поглъща издателя на мобилния хит

Когато Call of Duty срещне Candy Crush

Снимка: Ройтерс

Разработчикът на електронни игри Activision Blizzard Inc. придобива King Digital Entertainment Plc за 5,9 млрд. долара, като по този начин обединява в едно портфолио игрите за конзоли и персонални компютри Call of Duty, Diablo и World of Warcraft с лидера на мобилния фронт Candy Crush Saga, предава Bloomberg.

Activision ще плати по 18 долара за акция в брой, което е 16 на сто премия за King Digital спрямо цената от 15,54 долара в понеделник в Ню Йорк. Бордовете на директорите на двете компании вече са одобрили трансакцията, поясни в изявление базираната в Санта Моника, Калифорния, Activision.

Трансакцията добавя топ издател на мобилни игри към арсенала на най-големия американски разработчик на видео игри, позиционирайки Activision на добра изходна позиция за капитализиране на растящия брой игри за таблети и смартфони. Мобилният гейминг вече е най-голямата категория в индустрията и се очаква да достигне обем от 36 млрд. долара през 2015 г., показват данни на двете компании. Очаква се сумата да нарасне с 50% до 2019 г.

Главният изпълнителен директор Боби Котик, който извоюва независимостта на американския производител от френската медийна група Vivendi през 2013 г., доведе компанията до ръст на акциите ѝ от началото на годината от 72 на сто, което е третото най-добро представяне в Standard & Poor’s 500. В понеделник акциите се обезцениха с под 1 на сто до 34,57 долара.

Activision Blizzard разработва игри за персонални компютри и конзоли на Sony, Microsoft и Nintendo. Базираната в Санта Моника, Калифорния, компания е един от най-големите играчи в бранша, но стана независим едва миналото лято. Преди това той бе част от френската медийна група Vivendi. През последните три години Vivendi обяви редица свои активи за продажба, като например френския мобилен оператор SFR и африканския мобилен оператор Maroc Telecom, за да намали дълга си и да се съсредоточи върху чисто медийния бизнес.

„Ние ще обслужваме половин милион играчи на месец“, заяви Котик. „След YouTube и Facebook няма друга толкова голяма мрежа за забавления“.

Activision ще използва 3,6 млрд. долара от базирана извън САЩ кешова наличност и ще заеме останата част от сумата в размер на 2,3 млрд. долара от Bank of America Merrill Lynch и Goldman Sachs Bank.

Същевременно компанията обяви и финансовите си резултати за третото тримесечие с ден по-рано. Activision отчете печалба от 21 цента на акция при приходи от 1,04 млрд. долара. И двата показателя надминаха очакванията на анализаторите.

Сделката ще насърчи очакваните приходи на Activision по неамерикански счетоводни стандарти (non-GAAP) и печалбата за акция с около 30 на сто.

Междувременно рейтинговата агенция Moody’s Investors Service увеличи кредитния рейтинг на Activision до инвестиционна степен.

King, която е базирана в Дъблин, Ирландия, ще продължи да бъде управлявана от главния си изпълнителен директор Рикардко Закони като независимо подразделение на Activision, а сделката се очаква да бъде приключена до пролетта на 2016 г. Предложената от Activision цена от 18 долара е с 20% под номиналната цена от 22,50 долара за акция, платена от инвеститорите при първичното публично предлагане на King през 2014 г.

King произвежда две от най-бързо растящите мобилни игри в САЩ - Candy Crush Saga и Candy Crush Soda Saga. Акциите ѝ, които нараснаха стабилно през октомври, скочиха с 3,9 на сто в понеделник, давайки на компанията пазарна стойност от 4,9 млрд. долара, показват изчисленията на Bloomberg. 

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата