IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Xiaomi между успеха и провала

Компанията няма да изпълни целта си за 80 млн. продадени смартфона

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Нещата се развиваха добре за китайския производител на смартфони Xiaomi. Потребителите се увеличаваха, инвеститорите я обожаваха, а базираният в Пекин стартъп затвори кръг на финансиране, който го оцени на 45 млрд. долара. Това беше миналата година.

Сега компанията с големи амбиции се препъва. Стартъпът с една от най-вълнуващите истории в Китай от последните няколко години, вероятно няма да успее да изпълни целта си да продаде 80 млн. смартфона през тази година, твърдят двама източници, запознати с въпроса. Доставчиците също свиват прогнозите си за продажбите на устройствата на Xiaomi, пише Bloomberg.

Случващото се показва, че стартиращата компания е изправена пред предизвикателство да запази темпа си на растеж, докато се бори с Apple и Samsung в Китай.

Инвеститорите прегърнаха историята на компанията за привличането на младите потребители и залагането на онлайн продажбите, но последвалото намаляване на прогнозата за ръста в Китай и копирането стратегията за продажбите от нейните конкуренти, отнеха предимството ѝ на първенец. Това постави под въпрос нейната висока оценка.

"Всички тези очаквания за растеж не се реализират, което означава, че оценката от 45 млрд. долара е невъзможна“, твърди Алберто Моел, анализатор в Sanford C. Bernein в Хонконг. "Аргументът им беше, че техният бизнес е подобен на този на Apple и те растат много бързо, но те вече не го правят и не са толкова добри, колкото Apple”.

Спад в продажбите

Продажбите на смартфоните на Xiaomi на вътрешния ѝ пазар, в това число на премиум устройството Mi 4 и на евтината серия Redmi, се свиха с 8% през третото тримесечие спрямо година по-рано. Това е първият спад на компанията, твърди фирмата за проучвания Canalys. Друга компания, IHS, оценява спада на продажбите на 3,9%.

Това е голяма промяна спрямо смелите прогнози за растеж, които затвърждаваха позицията на Xiaomi като един от най-високо оценените технологични стартъпи. През март миналата година Лей прогнозира продажбата на 100 млн. смартфона през 2015 г. През първите девет месеца на годината компанията продаде около 53 млн.

Благодарение на оптимистичните си прогнози, Xiaomi си осигури финансиране в размер на 1,1 млрд. долара през декември, а сред инвеститорите се наредиха GIC Pte., All-Stars Investment и DST. Xiaomi беше сравнявана с китайския гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding, който направи най-голямото първично публично предлагане в историята.

Целият анализ прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата