Facebook се превръща в една добре смазана машина. Най-голямата социална мрежа в света постигна още рекорди. Продажбите на компанията през четвъртото тримесечие са скочили с 52%, докато фирмата се е възползвала от потребителската информация повече, за да привлече повече реклами. В резулат от добрите данни акциите на компанията поскъпват с 12% в следборсовата сесия, пише Bloomberg.
В момента Facebook има 1,59 млрд. потребители, които влизат в платформата всеки месец, най-вече през смартфони и таблети. Тази експанзия генерира по-голяма печалба, което дава на Марк Зукърбърг зелена светлина да инвестира повече в бъдещето на компанията.
По време на срещата си с инвеститорите в сряда главният изпълнителен директор прекара по-голяма част от времето си говорейки за виртуалната реалност, изкуствения интелект и свързването на останалата част от света с интернет. Въпреки че тези инициативи няма да допринесат значително във финансов план в близко бъдеще, те имат за цел да превърнат Facebook в център на дигиталния живот на повече хора.
Рекламодателите предпочитат Facebook, защото разполага с инструменти за много точно таргетиране на рекламите до потребителите. Същата технология сега влиза в Instagram, която най-сетне може да отчете цяло тримесечие, в което е публикувала реклами в международен план. Главният оперативен директор Шерил Сандбърг заяви, че 98 от 100-те топ рекламодатели на Facebook правят кампании и в Instagram.
Продажбите през четвъртото тримесечие са нараснали до 5,84 млрд. долара в сравнение с 5,37 млрд. долара, колкото очакваха анализаторите според данни, събрани от Bloomberg. 80% от сумата е дошла от мобилни устройства.
“Ако си рекламодател и искаш да достигнеш до много хора, имаш две възможности: Facebook и Google”, твърди Джеймс Какмък, анализатор на Monness Crespi Hardt & Co. “Facebook остава най-бързо развиващата се платформа по отношение на разходите на рекламодателите, а докато тя не спре да открива нови канали, това няма да се промени”, допълва той.
Нетната печалба на социална мрежа е нараснала през четвъртото тримесечие повече от два пъти до 1,56 млрд. долара, или 54 цента на акция, от 701 млн. долара, или 25 цента на акция, година по-рано. Печалбата, като се изключат някои елементи, е 79 долара на акция, което надминава очакванията на анализаторите за 68 цента.
Акциите на компанията вчера поскъпнаха до 105,87 долара в следборсовата търговия. През миналата година те отбелязаха ръст от 34%, макар че не успяха да се предпазят от големите разпродажби в международен план и от началото на годината цената на книжата се понижава с 9,7%.
Компанията обяви, че 500 млн. души гледат 100 млн. часа видео във Facebook всеки ден - тенденция, която ще бъде допълнително насърчена, когато социалната мрежа разработи продукти за следене на събития на живо в своето приложение.
За Facebook печалбата от продажбата на реклами дава възможност за инвестиции в амбициозни проекти, които започват да дават ранни признаци на прогрес. Oculus Rift, сетът за виртуална реалност, започна да се продава по-рано този месец, а компанията твърди, че има повече от 100 игри и преживявания, които ще видим по-късно тази година в платформата.
Internet.org, инициативата за безплатен интернет достъп на развиващи се пазари, се радва на известен успех. Нейното приложение Free Basics вече се използва от 19 млн. души и е достатъчно голямо, за да предизвика протести в Индия заради факта, че е прекалено концентрирано върху Facebook.
Същевременно компанията се опитва да генерира повече приходи от международните си пазари, особено в Азия, където нейните директори прекараха доста време през последните месеци. Приходите от Азия са скочили с 19% спрямо предходното тримесечие до 846 млн. долара.
Повече технологични новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.