IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Telenor си купи startup за маркетинг технологии

Телекомът поглежда смело към Виетнам и Бирма

Telenor си купи startup за маркетинг технологии

Снимка: Reuters. архив

Базираният в Норвегия и един от водещите в България телекоми Telenor обяви, че купува стартиращата компания Tapad, която се занимава с маркетингови технологии. Сделката е за 95% от компанията на стойност 360 млн. долара и покрива дълга на компанията, както и чист кеш. Останалите 5% остават за основателите.

Tapad е създадена през 2010г. и основната и дейност е маркетингови проучвания от всякакъв вид мобилни устройства. Тя следи какви ли не екрани, за да разбере по-добре какво правят потребителите онлайн, а след това обработената информация продава на различни брандове и рекламодатели, които искат да реализират по-таргетирани рекламни кампании.

Защо му е на един мобилен оператор такава компания? Всички лидери в този сектор са под постоянен натиск да свалят маржовете печалба на своите услуги и искат или не, те трябва да търсят и все повече начин и за по-таргетирана, и по-евтина реклама.

"Със закупуването на Tapad, Telenor Group заема по-сериозна позиция в постоянно растящия пазар на рекламни технологии и си осигурява важни познания от гледна точка на дигиталния маркетинг. Така ще можем да разбираме потребителското поведение още по-подбре, както и да създадем платформа за разширяване и на други сфери от нашия бизнес", заяви Сигве Бреке, главен изпълнителен директор на Telenor Group, на сайта на компанията.

На пръв поглед изглежда, че Telenor възнамерява да използва технологиите на Tapad предимно за своите потребители, които не са само в Норвегия и България. Освен в Централна и Източна Европа, компанията е доста активна в развиващи се пазари като Виетнам и Бирма, където мобилните мрежи едва сега започват да стават привлекателни с различните услуги и пакети, които телекомите предлагат.

Амбицията на Telenor е да може да доставя все по-релевантна, персонализирана и ангажираща реклама на своите потребители, както и да подобри ефективността си чрез подобряване на основния си бизнес от гледна точка на продажби и дистрибуция, се сочи още в официалното съобщение от днес.

Зад официалните изказвания обаче прозира една от световните тенденции на големите компании - да инвестират средства в закупуването на технологии, които им помагат сами да доставят реклами до потребителите си, както и да могат да таргетират още по-съсредоточено на база онлайн поведението им. В дългосрочен план такъв вид инвестиция определено се отплаща, тъй като ако не редуцира маркетинговите бюджети, то поне спомага за достигане на правилната реклама до правилния потребител.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата