От петък насам Twitter общността полудя след появили се съобщения, че компанията може да промени начина, по който туитовете се показват - от чисто хронологичен ред към някакъв си алгоритъм. Това доведе до масово публикуване на туитове с хаштаг RIPTwitter.
Услугата, с която Twitter експериментира от известно време, използва различни алгоритми, които да показват туитовете в потребителските фийдове не по стриктно хронологичен ред, както е до сега, а под някаква друга форма, която така и не става известна.
Най-вероятно се има предвид начинът, по който съобщенията се показват във Facebook към момента - при влизане във своя фийд, хората виждат най-популярните постове, а не тези, които са публикувани най-скоро.
Twitter така и не дава коментар точно за тази опция, но в средата на миналата година изпълнителният директор на компанията Джак Дорси заяви, че компанията "ще продължи да поставя под въпрос хронологичната времева линия на туитовете". Бишият продуктов мениджър, Кевин Уейл, също е намеквал за такава промяна.
След появилите се слухове в петък, потребителите в Twitter въобще не реагираха добре. Ето и най-култовите цитати, които се появиха в мрежата:
- #RIPTwitter "Изтекла снимка на това как Twitter ще изглежда след планирания ъпдейт - *снимка на Facebook*;
- #RIPTwitter "Искахме просто един бутон за редакция, а всъщност ни давате копие на Facebook с този timeline";
- #RIPTwitter "Не помните ли известната фраза "ако не е счупено, то не копирай Facebook"? Явно не, щом искате да копирате неговия таймлайн.
Целият този спам накара изпълнителният директор да се включи с туит, казвайки, че Twitter няма намерение да променя строго хронологичното показване на туитовете "следващата седмица", което оставя съмнения дали наистина го планират в обозримо бъдеще.
Целият рев се дължи на това, че колкото и да се обръща внимание на силата, която Facebook представлява в света на социалните мрежи, не трябва да се забравя, че Twitter залага на потребители, които се вълнуват от актуална информация, от кратко предадени текстове навреме и ако тази опция се отнеме, за да се показват най-популярните туитове, а не най-скорошно публикуваните, просто изземва от тях основното нещо, заради което са в Twitter.
Дано шефовете на Twitter не се подхлъзнат по пързалката, търсейки промяна с цел ръст, а постигайки отлив на потребители, тъй като и без това последните им отчети посочват лоши резултати.