Китайската компания Lenovo Group е готова за навлизане на вече зрели пазари това лято, пускайки нов смартфон с опция за добавена реалност, разработена в рамките на проекта Tango на Google, обяви главният изпълнителен директор на фирмата Ян Янцин, цитиран от Ройтерс.
Устройството беше представено на CES 2016 в Лас Вегас през януари и ще излезе на пазара през юли. Новината за дебюта му на пазара беше обявена от изпълнителния директор по време на Mobile World Congress в Барселона.
Той отказа да даде повече подробности за него, но обяви, че включва технологията на Project Tango и още интересни функции.
Project Tango комбинира 3D движения, следени от сензори за дълбочина, така че дава възможност на мобилните устройства възможността да знаят къде се намират и как да преминат през дадена област, създавайки потенциала за използване на приложение за добавена реалност на телефона.
Телефонът ще насърчи присъствието на Lenovo на зрели пазари като Северна Америка, където пазарът на смартфони се сви леко миналата година с 0,4%, сочат данни на компанията за проучвания Canalys.
"Ако искате да достигнете до зрели пазари, се нуждаете от две неща: иновативни продукти и премиум марка“, коментира Янцин. „До момента не сме правили добре и двете неща. Но след няколко години подготовка смятам, че сме готови да атакуваме пазара тази година“.
Lenovo придоби Motorola Mobility от Google за 2,9 млрд. долара преди повече от година, което я превърна в четвъртия най-голям производител на смартфони след Huawei, Apple и Samsung Electronics според Gartner.
Западните пазари носят малка част от продажбите на Lenovo, като се изключи Motorola, носейки едва 0,3% от общите ѝ продажби за 2015 г. според IDC. За сравнение, 35% от телефоните на Motorola отиват в Западна Европа и Северна Америка.
Янцин очаква новото устройство да насърчи продажбите именно на Запад и да се радва на добри резултати и в Китай.
Повече технологични новини можете да откриете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.