IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Opera слага вграден Ad Blocker в браузъра си

Революционният ъпдейт може да промени рекламата

Снимка: архив, Reuters

Снимка: архив, Reuters

Opera обяви, че голям ъпдейт на нейния браузър ще включва собствен Ad Blocker - софтуер, който ще блокира повечето реклами и потребителите няма да ги виждат, съобщи Digital Journal. Компанията твърди, че това ще намали тежестта на банерите върху сайтовете, което ще ги направи по-бързи и ще даде на потребителите по-добро прекарване в сайтовете.
 
Вграденият блокър ще е първият по рода си по отношение на самите браузъри, тъй като на пазара има множество такива, но трябва да бъдат инсталирани от потребителите. Opera обяснява, че бавните и тежки реклами карат хората да ограничат времето си, прекарано в интернет. Интернет компанията иска да принуди рекламодателите и индустрията зад тях да намери по-добро решение за комуникацията с потребителите си, като им даде опцията да изключват всички реклами.
 
Това със сигурност ще навреди на приходите на рекламодателите и те определено ще трябва да мислят за нови начини, които или да заобикалят блокърите, или просто рекламите наистина да са интуитивни и недразнещи, за да не биват блокирани.
 
Според Opera вече сме 2016 г. и организации като IAB стартират добри инициативи, давайки пример за креативни реклами, но всичко си остава на хартия - по-добрите реклами просто ги няма. Opera иска да накара рекламодателите да не правят толкова натрапчиви и тежки реклами, които забавят сайтовете и хората просто се дразнят непрекъснато.
 
Как ще работи техният Ad Blocker? По подразбиране той ще е изключен, но при влизане в конкретен сайт ще се получава съобщение, чрез което потребителите могат да решат дали да блокират всички реклами от конкретния сайт.
 
Opera смята, че тази нова функция ще е по-добра от традиционните плъгин решения, които се предлагат от браузърите. Вграденият Ad Blocker блокира рекламата възможно най-бързо - още когато браузърът получи заявка за посещаване на адреса на рекламодател. Плъгините от своя страна губят време да проверят дали дадена реклама се намира в техните списъци за премахване и в крайна сметка все пак се виждат за определено време.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата