IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Ще има ли Twitter след още 10 години?

Пред социалната мрежа стоят редица важни въпроси

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

През тази седмица Twitter празнува своя десети рожден ден. Но 2016 г. не се радваше на добър старт за компанията, а 2015 г. беше доста турбулентна за нея, тъй като редица представители на висшия мениджмънт на фирмата я напуснаха. След като обърнахме поглед назад, може би е време да се запитаме какво ще бъде бъдещето на Twitter. Дали компанията ще оцелее още едно десетилетие? Според маркетинг директора на Twitter в Австралия Карън Стокс микроблогинг платформата ще празнува след още 10 години, пише AdNews.

През последните 10 години, най-вече през последните две (след първичното публични предлагане на Twitter), социалната мрежа се разви доста. Тя добави снимки, видео и различни възможности за реклама, в опит да привлече по-големи приходи. Около 500 млн. туита биват споделяни всеки ден в целия свят. Месечно активните потребители достигат 320 млн., въпреки че през четвъртото тримесечие броят им спадна до 305 млн.

Финансовите резултати на Twitter за последния отчетен период, които бяха отчетени през февруари, показаха, че глобалните приходи на компанията достигат 720 млн. долара, 610 млн. долара от които идват от реклама. Много малка част от общите приходи са от бизнеса с данни, който преди беше на преден план. Въпреки факта, че приходите са скочили с 48% на годишна база, ръстът на броя нови потребители се забавя, а представянето на Twitter на борсата не е никак добро. Всъщност акциите се предлагат на цена от около 16 долара, след като тази от IPO-то им беше 44,94 долара, а през 2014 г. достигнаха връх от 69 долара.

Промените в дължината на туитовете и нехронологичната подредба на списъка с новини не се радват на особена популярност, а статии като “Краят на Twitter” в The New Yorker през януари и „Прокълнат ли е Twitter” от The Verge през февруари поставиха под въпрос бизнеса на компанията.

Въпреки това Стокс твърди, че Twitter е една от най-бързо развиващите се рекламни компании в света. 48% увеличение на годишна база е доста голямо, както и да го гледаме. Една от дълго повтаряните от мантри, е, че Азиатско-тихоокеанският регион е двигател на глобалния ѝ растеж, а в Австралия се представя изключително добре, като ръстът изпреварва този в целия свят. Но изглежда фондовият пазар не се интересува от това.

Социалните мрежи са доста критикувани от известно време. Професор Марк Райсън, който твърди, че Twitter, Facebook и Instagram са надценени, въпреки че коментарът му е по-скоро за рекламодателите, решаващи да се насочат към тези платформи.

От своя страна Twitter предлага все повече рекламни пакети на компаниите. Миналата година повече от 300 нови рекламодатели са се присъединили към платформата, твърди ръководителят на продажбите Ангъс Кийн.

Това, което не е спорно, е ролята на Twitter в трансформирането на начина, по който хората и марките комуникират. Хаштагът, обичан или не, вече е неделима част от социалните мрежи, а Twitter стоеше начело на всичко това, когато интернет стана демократизиран.

"Контекстът на Twitter се промени, но това е част от една фундаментална промяна в това как комуникираме. Можете ли да си представите света без Twitter?”, пита Кийн.

По думите ѝ, това, което движи платформата, са нейните потребители, допълвайки, че Австралия има много уникална връзка с Twitter, тъй като до известна степен отразява местната култура.

Въпреки че Стокс твърди, че това, което прави Twitter релевантна, е нейната природа на платформа за общуване, публичност и предаване на живо, има и нещо, което я прави опасна. Twitter може да бъде платформа за тролове и обиди – проблем, с който тя трябва да се справи.

Стокс твърди, че сигурността е един от петте основни приоритета на Twitter в момента, като компанията е утроила инвестициите си в посока опазване на сигурността в платформата по редица начини. Тези пет приоритета, както бяха описани от завърналия се на поста главен изпълнителен директор Джак Дорси, включват и преструктуриране на емблематичната платформа. Фокусът вече пада върху видеото, което дава по-голямо поле на разработчиците и се харесва повече на създателите на съдържание.

Ще празнува ли Twitter още 10 години? Ще може ли да остане в крак с един пазар, който се променя всяка секунда? Стокс не се колебае.

"Нямам съмнение, че ще бъдем тук и след 10 години. Twitter е начин за свързване на момента, жива връзка с културата. Контекстът на това може да се промени, но ние ще бъдем наоколо. Може да говорим за виртуална реалност, изкуствен интелект – кой знае какво може да се случи“.

Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria: 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата