През изминалите години Microsoft в лицето на различните си изпълнителни директори беше си изградила доста врагове, но със Сатя Надела начело, компанията успя да се помири с доста от тях. Обаче Google си остава една от основните компании, с които Microsoft често спори. Но има една конкретна област, в която изглежда и двете компании имат напълно идентична визия - добавената реалност има много по-голям потенциал, в сравнение с виртуалната реалност.
Виртуалната реалност дава възможност на потребителите да се потопят в един компютърно генериран свят, като известните продукти, които предлагат това удоволствие са виртуалните очила Facebook Oculus, HTC Vive, Samsung Gear VR и други известни и неизвестни. Този "нов" свят дава илюзията, че човек се намира в 360-градусова видео игра или пък филм.
От другата страна стои добавената реалност. Тя слага един "добавен" слой върху обграждащата ни реалност, който отново е компютърно генериран. Така хората могат да се намират в хола си, но да видят как в средата му кипи водопад или как кит скача от тавана, например.
Това е визията, която Microsoft искаше да покаже на света, когато обяви своите очила HoloLens в началото на тази година. Google реши да играе и на двата лагера - от една страна навлезе отдавна в добавената реалност със своите очила Glass, а Cardboard са очилата само за виртуална реалност, на които напоследък акцентира.
Но според доклад на The Information, дългосрочните планове на Google определено са насочени към добавената, а не към виртуалната реалност. Според изданието, Google работи по много необявени проекти, които да представят много по-усъвършенствани очила от сегашните Google Glass.
Белег за това може да се приеме и проектът Tango, обявен от търсачката в началото на тази година, който цели да "накара" смартфоните да могат да правят 3D карти на почти всяко пространство, включително и в сгради.
Погледнато в перспектива, добавената реалност може да се сравни с революцията на смартфоните преди години. Те просто дадоха на хората устройство, което да им позволи да правят допълнителни неща - да търсят маршрути, да ползват навигации, да правят и споделят снимки или пък просто да ползват светкавицата за фенерче. Добавената реалност може да постигне същата технологична революция, стига да даде на потребителите по същия начин нови функции.
Виртуалната реалност е по-скоро поредната нова игра. Това не означава, че е малък пазар в никакъв случай, но и не може да се каже, че са следващата стъпка в технологичното развитие. Blizzard с игри като World of Warcraft и други генерират стотици милиони приходи и са голям пазар, но до там - нищо повече, нищо ново, нищо революционно.
Microsoft и Google залагат повече на добавената реалност
Този "нов" свят поставя вас в центъра на всичко
05.04.2016 | 19:05 ч. Обновена: 05.04.2016 | 19:05 ч.
Снимка: кадър YouTube
Напиши коментар
Към коментарите
-
"Шейново" плаща повече на семейство за разменените бебета, обезщетението - 120 хил. лв.
-
Арестуваха известния наркобос "Ел Патрон" в Дубай
-
Трагично е, ако избират служебен премиер, а не шеф на НС
-
“Петрохан” е затворен, разчистването продължава
-
Петметрова огледална инсталация повдига темата за толерантността
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата