Повечето технологични компании се създават и развиват с идеята все някога да се продадат изцяло или поне частично, ако обстоятелствата пречат. Това е и ситуацията, която се получи с норвежката компания Opera. Китайският консорциум Qihoo 360 се опита да я закупи за 1,2 млрд. долара по-рано тази година, но сделката в крайна сметка не се случи.
Това не означава, че и двете страни са се примирили с решението на регулаторните органи. Консорциумът все пак купува част от компанията - едноименният браузър в неговата десктоп и мобилна версия, както и още активи и лицензи, включително търговската марка (името) на компанията. Сделката е на стойност 600 млн. долара и според Engadget Qihoo 360 успява да се сдобие със съществена част от Opera, въпреки невъзможността да купи цялата компания. Тя ще има за цел да подпомогне основния бизнес на компаниите в консорциума - продажбата на мобилни приложения и антивирусен софтуер.
При приключване на продажбата в Норвегия ще останат само две от основните направления на компанията - Opera Apps & Games и Opera TV. Те ще си останат нейно притежание, но тъй като консорциумът е купил името "Opera", срокът за промяна името на норвежката компания и на самите направления е 18 месеца.
В цифри нещата не изглеждат чак толкова зле - от общо 1,669 служители в Норвегия остават 560, които ще работят върху двете направления. Само Opera TV последно е изкарало 616 млн. долара годишни приходи, които, според думите на Opera, са около 75% от общите приходи от всички продукти.
От гледна точка на имидж нещата добиват друг мащаб. Браузърът на компанията дълго време беше нейният основен продукт, по който беше най-лесно разпознаваема. Пуснат за пръв път през 1995 г., Opera е единственият браузър, който остава от онова време, имайки предвид че миналата година Microsoft обяви, че спира да разработва Internet Explorer.
Потребителите на браузъра нито са много, нито са малко - около 10% от всички браузъри в световен мащаб, но са лоялни. Това е постигнато чрез слушането на потребителите или поне това е посланието на Opera. Сред последните продукти са вграден инструмент за блокиране на реклами в браузъра, както и криптирана VPN услуга. Имайки предвид че китайското правителство преследва точно тези услуги, които освен потребителската сигурност, предлагат и начин за заобикаляне на правителствената цензура, не се знае колко точно би оцеляла.
Opera си сменя името, продаде браузъра за $600 млн.
Норвежката компания бе придобита от китайци
19.07.2016 | 13:07 ч. Обновена: 25.12.2024 | 02:19 ч.
Снимка: Opera
Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
Eвропейците приветстват Коледа, празнични литургии из целия континент
-
В навечерието на Коледа Байдън подписа 50 закона
-
Корнелия Нинова от празничната трапеза: Бъдете здрави
-
Крал Чарлз ще отправи коледно послание от бивш болничен параклис
-
Християните в Сирия присъстваха на коледната литургия за първи път след падането на Асад ВИДЕО
-
При избори днес: ГЕРБ-СДС с 23,1%, ПП-ДБ с 12,9%, МЕЧ - аут
-
Диана Дамянова: Лена Бориславова да си обуздае троловете
-
Зеленски звучи все по-готов за преговори за прекратяване на войната
-
Съпругата на Асад поискала развод, не искала да живее заедно с Путин
-
100 години затвор за гей двойка за сексуални гаври с осиновените си момченца
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата