Още през април тази година главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг разкри своя десетгодишен план за развитието на компанията, показвайки в каква посока ще върви тя до 2026 г., пише Business Insider.
Той разкрива пътя към идеалното бъдеще на Facebook: Един свят, в който всеки е свързан с интернет, където можем да говорим с компютри с изкуствен интелект, сякаш говорим с хора, и където устройствата за виртуална реалност са толкова често срещани, колкото са смартфоните и ни позволяват да се свързваме с хора по целия свят, сякаш се намираме в една и съща стая с тях.
Тази седмица Facebook очерта амбициите си още по-напред в бъдещето, разкривайки повече подробности за това как нейната социална мрежа ще работи в идеалното бъдеще с виртуална реалност. В демо, което Зукърбърг показа „Social VR”, той използва комбинация от очилата Oculus Rift и 360-градусова камера, за да смеси в едно виртуалната реалност и реалния свят по начин, какъвто не сме виждали преди.
Във визията на Facebook за 2026 г., социалната мрежа играе ключова роля в повече, ако не в повечето, интеракции, които ще имате с другите хора. Звучи малко страшно, като се има предвид колко много Facebook вече прониква в личния ни живот, но осигурява поглед към радикалните промени, които предстоят в технологиите, които използваме.
Това не значи, че Facebook ще постигне всичко толкова лесно, пише в анализа си Business Insider.
Миналата седмица Google проведе своето голямо събитие за годината. И въпреки че представянето беше предимно на нов хардуер, компанията направи и намигване към това какво мисли за своето бъдеще – по начин, който се припокрива със стратегията на Facebook.
Техните основни бизнеси не могат да са по-различни – усилията на Facebook да пробие в сферата на търсачките не постигнаха големи резултати. Тези на Google в областта на социалните мрежи също. И все пак по някакъв начин Facebook и Google все пак ще се изправят една срещу друга, макар и да не се очаква това да се случи скоро.
Битката
Най-видимата част от борбата им: YouTube на Google е безспорен лидер в онлайн видеото. Но Facebook работи усилено в това да подкопае нейното надмощие като привлича повече медии и рекламодатели чрез своите видео предложения.
Но по-интересната конкуренция ще бъде във футуристичната и широкомащабна технология, разработвана от всички технологични гиганти. Само преди седмица главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай заяви, че компанията използва изкуствен интелект, за да "създаде персонален Google за всеки отделен потребител". Facebook също инвестира значително в изкуствен интелект, за да персонализира своя списък с новини.
Дъщерната компания на Facebook – Oculus, може да е постигнала успехи до момента, разпалвайки интереса към виртуалната реалност, но Google не е по-далеч със своите очила Daydream View, които също представи тази седмица. Тъй като филмите във виртуална реалност се очаква да се превърнат в голям бизнес, Google не иска да позволява на Facebook да измести YouTube от лидерската позиция във видео рекламата.
Компанията майка на Google – Alphabet, както и Facebook, правят огромни инвестиции в свързването на света. Facebook използва самостоятелно управляващи се лазерни дронове, докато Google ползва балони, но те споделят една мисия – да свържат с интернет населението, което няма достъп до него.
Твърде рано е да се каже в кое от тези неща е добра всяка от тях. Но за 10 години със сигурност ще видим кой е победител във всяка една надпревара, както и кой ще загуби позиции. В тази връзка и двете страни се опитват да привлекат възможно най-много инженерни таланти.
Още новини и анализи от света на технологиите четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.