IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Класация определи Google като най-влиятелната марка в света

Google тази година зае първото място в класацията BRANDZ™ Top 100 за най-влиятелните марка в света

Класация определи Google като най-влиятелната марка в света

Google тази година зае първото място в класацията BRANDZ™ Top 100 за най-влиятелните марка в света, която се изготвя от международната компания за маркетингови проучвания Millward Brown и се публикува в партньорство с Financial Times.

Марката Google, която тази година измести Microsoft от първото място в класацията, се оценява на 66,434 млрд. долара, според компанията.

На второ място е поставена General Electric с 61,88 млрд. долара, следвана от Microsoft с 55 млрд. долара и Coca-Cola с 44 млрд. долара.

Общата стойност на всички марки в класацията се е повишила с 10,6% в сравнение с миналата година до 1,6 трлн. долара.

Факторите за изграждане на разпознаваема марка според тазгодишната класация варират от корпоративна отговорност до обслужване на клиентите в нововъзникващи пазари като Бразилия и Индия.

China Mobile е най-високо класираната марка на компания извън САЩ, като е поставена на пета позиция.

Класацията е изготвена на базата на финансова информация, която е на разположение в публичното пространство, както и на “интервюта с един милион потребители по света“.

Изкачването на Google, която миналата година беше класирана на седмо място, говори колко бързо търсачката се е превърнала в част от ежедневието на потребителите. Компанията почти не се рекламира и вместо това разчита на разпространяване на информацията за нея “от уста на уста”.

За сравнение, спадането на Microsoft на трето от първо място идва в момент, в който компанията пусна на пазара новата версия Windows Vista, съпроводена с масивна рекламна кампания в световен мащаб.

По думите на изпълнителния директор на Millward Brown Айлийн Кемпбъл класацията показва, че добрата комбинация от бизнес лидерство, отговорен финансов мениджмънт и мощен маркетинг могат да спомогнат за корпоративния просперитет.

Някои от другите марки, при които се забелязва голяма разлика в класирането в сравнение с миналата година, са Apple Inc, която се изкачи с 13 места до 16-то и Starbucks Corp, която също се изкачи с 13 места до 35-та позиция.

Спад има в класиранията на Intel Corp., Home Depot Inc. и Dell Inc.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата