IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Нова тенденция при Apple: Продуктови отлагания

Последният пример за това е колонката HomePod

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Като дългогодишен главен оперативен директор на Apple Тим Кук беше познат с това, че уверяваше, че новите продукти ще излязат на пазара навреме.

Сега, когато Кук е главен изпълнителен директор, новите устройства непрестанно закъсняват, което повдига въпроси сред анализаторите за това дали технологичният гигант не губи част от конкурентоспособността си, пише в свой анализ Wall Street Journal.

От трите основни нови продукта, откакто Кук застана начело през 2011 г., слушалките AirPods през 2016 г. и миналогодишната колонка HomePod не успяха да излязат на датите, обявени публично от компанията. След като обеща, че Apple Watch ще излезе в началото на 2015 г., устройството беше пуснато през април, с дълъг период на чакане за доставка. Освен това Apple отложи излизането на Apple Pencil и Smart Keyboard, два от ключовите аксесоари за нейния iPad Pro.

Отлаганията допринесоха за доста по-дългото чакане между обявяването и доставянето на продукта – средно по 23 дни за новите и обновените продукти през последните шест години, в сравнение със средно 11 дни през предходните шест години, сочи анализ на Wall Street Journal.

Тази пауза между обявяването и пускането на продукта има потенциала да засегне Apple на няколко фронта. Отлаганията дават на конкурентите време да реагират – нещо, което компанията се опитваше да предотврати в миналото, като държеше на сроковете, твърдят анализатори и бивши служители.

Проблемите с производството допринасят за това Apple да пропусне изключително важния коледен период за два от своите нови продукти – AirPods и HomePod. Когато струващият 349 долара HomePod беше обявен през юни, Apple акцентира върху страхотния му звук и обяви, че ще бъде готов за декември. Но през ноември разкри, че продажбите са отложени за тази година. Поради това тя пропусна сезона на раздаване на подаръци, в рамките на който умните колонки бяха най-продаваният продукт. Apple все още не е обявила кога точно ще се появи HomePod на пазара.

Междувременно през септември Amazon.com обяви Echo с нов дизайн за 99 долара. Няколко седмици по-късно Google разкри подобрения в колонката си Google Home Max, струваща 399 долара.

Отлагането на HomePod е добра новина за Amazon и Google, които имат възможност да разширят продажбите си сред лоялните потребители на iPhone и iPad, коментира Мат Сърджент, директор на компанията за проучвания Magid. Apple изглежда „губи инерция и е голямо притеснение от стратегическа гледна точка за това как позиционират марката“, допълва той.

Apple е отказала коментар от Кук.

Някои от конкурентите на Apple също се сблъскаха с проблеми с веригата за доставки. Samsung Electronics изтегли своите телефони Galaxy Note 7 от пазара през 2016 г. заради проблеми с батериите, докато Alphabet даде двугодишна гаранция за своя смартфон Pixel 2, след като се появиха слухове, че екранът на устройството може да изгори лесно.

Управлението на Кук е успешно по други критерии. Приходите са се увеличи повече от два пъти, въпреки проблемите през последните две години, а цената на акциите на Apple е скочила над три пъти през последните шест години до рекордни стойности. Компанията заяви, че очаква последните три месеца на 2017 г. да ѝ донесе нов рекорд по продажби.

Една от причините за отлаганията може да се дължи на разликите в подхода на Кук и неговия предшественик Стив Джобс. Кук обявява продуктите и датите на премиерите им по-рано, отколкото го правеше Джобс, чиито бивши служители твърдят, че е чакал докато продуктът е готов за продажба, преди да разкрие информация за него публично, освен за уникални устройства като iPhone и Apple TV.

Целият анализ прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата