Компанията за Интернет инвестиции, водена от американския медиен магнат Бари Дилър, ще купи уеб търсачката Ask Jeeves за 1.85 милиарда долара, съобщи ВВС.
Ask Jeeves е петата най-ползвана търсачка в САЩ и има пазарна цена от 1.43 милиарда долара, което е 1/10 от тази на компанията на Дилър IAC/InterActive.
Според магната Ask Jeeves “има потенциала да стане една от най-големите марки в Интернет”. Сделката отразява повишаващата се конкуренция между уеб търсачките.
“Ние сме малък играч на територията на гигантите”, коментира Адриан Кокс, изпълнителен директор на Ask Jeeves за Великобритания. Той поясни, че сделката ще даде на търсачката необходимото финансиране и ресурси за продължаване на “агресивния” растеж.
Кокс допълни, че е сигурен в способността на фирмата да се конкурира с търсачки като Google, Yahoo! и Microsoft's MSN Search.
“Има достатъчно място за четири големи играча. Съществува определено ниво на лоялност, но повечето Интернет потребители не използват само една търсачка, а няколко”, добави той.
Фирмата на Бари Дилър – IAC, притежава онлайн агенцията за туристически резервации Expedia, също CitySearch и Интернет сайта за запознанства Match.com.
Смята се, че магнатът ще свърже CitySearch, който е търсачка за ресторанти и други услуги в града, с Ask Jeeves, за да си осигури приходи от Интернет реклама.
Търсачките държат 36% от пазара на онлайн реклама в САЩ и се очаква да отбележат нарастване от 24% в следващите пет години, според Merrill Lynch Equity Research.
Името на търсачката Ask Jeeves, в която потребителите могат да търсят на родния си език, идва от популярния герой на английския автор П. Г. Удхаус – Джийвс.
Удхаус е известен писател на хумористични романи, а сред най-известните персонажи в творбите му са Устър - английски благородник и икономът му Джийвс, който е всеизвестен с мощния си ум.
Удхаус е написал почти сто романа, около 30 пиеси и 20 филмови сценария. Първата му книга - “Ловците”, излиза през 1902 година, а последната - “Лелите не са джентълмени”, е публикувана през 1974 година.