Facebook Inc. се отказва от усилията си за продажба на реклами в WhatsApp в знак на отстъпление от спорен план, който накара създателите на популярната услуга за съобщения да подадат оставка преди повече от 18 месеца, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на запознати с темата източници.
През последните месеци WhatsApp е разпуснал екип, който е бил създаден, за да намери най-добрите начини за интегриране на рекламите в услугата. След това работата на екипа е била изтрита от кода на WhatsApp.
Този ход бележи сериозно препятствие в стремежа на гиганта на социалните медии да си осигури приходи от WhatsApp, който купи при мега сделка за 22 милиарда долара през 2014 г. Услугата все още не изплаща финансови дивиденти, въпреки че се използва от над 1,5 милиарда души в световен мащаб.
Създаден през 2009 г., WhatsApp спечели пари първоначално от такси за изтегляне и след това по 0,99 долара годишен абонамент, но Facebook направи платформата безплатна, след като я придоби. През 2018 г. Facebook представи планове да генерира повече приходи от приложението, което включваше и продажбата на реклами.
Преди година тогавашният изпълнителен директор на WhatsApp Крис Даниелс нарече рекламите „първичен режим на осигуряване на приходи“ за компанията. Facebook официално представи прототипи на реклами през май миналата година в своята функция Status, която позволява ефимерни публикации, подобни на Instagram Stories.
Целия материал четете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.