IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Инфлуенсърите се обединиха в Асоциация на създателите на съдържание

Радостина Христова: Приемането на членове не е на база брой последователи

Българска асоциация на създателите на съдържание беше учредена преди няколко дни. Основната идея на организацията е да обедини създателите на съдържание и да подкрепи ежедневните им процеси.

"На тях им се налага да работят с бизнесите, а когато това се случи, се появяват счетоводни, правни и всякакви други казуси, за които понякога те не са подготвени и имат нужда от подкрепа. След това влизат обученията, допълнителни срещи с бизнесите. Иска ни се и създателите на съдържание да се познават едни други, да се създава здравословно конкуренция", разказа подробности председателят на асоциацията Радостина Христова в студиото на "България сутрин".

Най-важното, според нея, е при представянето на даден продукт да се знае, че това е реклама. За целта това трябва да бъде обозначено по някакъв начин.

“Когато се влиза в отношение с бизнесите, да се знае точно какъв ангажимент се поема, кога и как ще бъде свършен, как ще бъде заплатено, накрая да се предоставят статистики за свършената работа. Хората си говорят в Messenger, съобщения, прави се съдържание, създателите на съдържание си получават парите, след което обаче рекламодателите решават, че могат някъде да използват това съдържание, без да информират и без да заплатят. Тук идват казусите", допълни Христова.

Експертът добави, че създателите на съдържание са хора от дигиталното пространство, които генерират картинки, текстове, видеа поне веднъж в седмицата. Броят на последователите не е важен.

"Не приемаме членове на база брой последователи, защото за нас е важно създаването на съдържание. Целта е в края на деня да монетизират това съдържание. Повече от 90% от създателите на съдържание нямат фирми, не могат да издават фактури за бизнеса, но в същото време могат да се осчетоводят техните приходи", подчерта Христова пред Bulgaria ON AIR.

Инфлуенсърите подписват Етичен кодекс

Асоциацията стартира работа на 21 март, като вече има над 200 заявки за членство.

"Все още се обработват, поетапно се приемат, защото ние имаме модел, чрез който проверяваме тези създатели на съдържание. Те попълват молба за членство, има Етичен кодекс, който е изключително важен. Основното, което проверяваме, са социалните канали - колко често се публикува, какъв тип е съдържанието. Подписвайки този Етичен кодекс, имаме член, в който се казва, че създателят на съдържание може да бъде изключен в случай на нарушаване на някое от правилата", добави Радостина Христова.

В Кодекса има и точки, насочени към съдържанието, което се поднася към младежката аудитория. Другата седмица се очаква да бъде обявен и проект, който е за обучение на инфлуенсъри.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата