2011 се оказа наистина гръмка година за завръщането на концертния бизнес, включително поставяйки нов световен рекорд за най-печелившо и най-посещавано турне на всички времена - 360 на U2, коментира в обзорен материал billboard.com.
Всяка година с турнета, които са донесли общо над 736 млн. долара, може да се счита за добра година за бизнеса, пише списанието. Общият приход за годината само от турнето 360 на U2, включващо 44 концерта, е над 293 млн. долара, a общият брой посетители – над 2,8 млн.
Тази умопомрачителна сума е финалният резултат от историческото турне 360, което разби предубежденията за всички понятия и капацитети на стадиони и завинаги промени представите за продукциите на концерти. U2 360° Tour стартира на 30 юни 2009 г. в Барселона и завърши на 30 юни 2011 г. в канадския град Монктон. Според анализатори общата сума от приходи е от порядъка на 700 млн. долара.
Когато през април се отвориха вратите на стадиона "Морумби" за второто поредно шоу на U2 в Сао Пауло, Бразилия, турнето "360" официално би световния рекорд за най-печелившо турне в историята. С концерта си в бразилския град U2 надминаха досегашната рекордна сума от 558 млн. долара концертни приходи, постигната от Rolling Stones с тяхното турне A Bigger Bang, продължило от 2005 г. до 2007 г.
U2 имат опит с вълнуващи турове. Преди десетина години бандата направи едно от най-екстравагантните турнета - Zoo Tour. Тогава фронтменът Боно се обаждаше на личните телефони на редица президенти по цял свят и разговаряше с тях през многобройната публика. През 2009 г. пък групата пусна по кината първия по рода си 3D концерт.
Вестта за рекорда бе посрещната от мениджъра на U2 Пол Макгинес с коментара, че "това е постижение, с което много се гордеем". По негови думи "поставянето на такъв рекорд с предстоящи поне още 20 концерта в рамките на турнето предизвиква истински екстаз. Това означава, че вероятно този рекорд никога няма да бъде надминат." Е, бил е прав, поне за тази година.
Според Billboard успехът на турнето в по-голяма степен е потвърждение за глобалната популярност на бандата, но е и в резултат на уникалната 360-градусова сцена, довела до увеличение на броя зрители с около 15%-20%, а не толкова на цените на билетите, най-евтините от които са били само 30 долара, а най-скъпите не са надминавали 250 долара.
Списъкът Top 25 Tours на списание Billboard включва различни жанрове и поколения - кънтри звезди, класически рокери, и разбира се няколко поп икони. Турнето на Iron Maiden е на 20-о място - след това на Бритни Спиърс и преди Кайли Миноуг, а на последното 25-о място е турнето на Тоби Кейт.
Вижте най-добрите турнета на годината в галерията!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.