Създаването на визитка е процес, в който трябва да вземете под внимание няколко основни елемента. Цветът и логото обикновено правят първата връзка между потенциалния клиент и вашия бизнес. Правилният избор на тези елементи и тяхното съчетание трябва да изпраща точните послания към всеки, който бихте искали да направите ваш партньор.
Визитката е отражения на вашия имидж, на комуникацията с клиенти и бизнеспартньори. Когато избирате цвета на визитната си картичка е добре да се съобразите с психологическото значение на цветове в бизнеса. Често при поръчката на визитка избирате вашите любими цветове.
Не прибързвайте с избора на цвят преди да сте се информирали какво послание предава той в отсрещната страна. Цветовете са важни за привличането на клиенти затова следващите няколко съвета ще ви помогнат в изготвянето на перфектната визитна картичка.
Най-напред се съобразете с това в какъв бранш се развива вашият бизнес. За всяка индустрия или ниша има различен цвят, който се използва за по-добра идентификация. Например розово или оранжево са подходящи за сектор насочен към производството или разпространението на детски стоки, черно и сиво често се използва за модния бизнес и за бизнеса с луксозни стоки.
Комбинацията от цветове също е добра идея и тя често се използва, когато става въпрос за маркетинг, реклама, графичен дизайн и други, свързани с изкуство.
Съобразете се с целевата аудитория
Определете групата хора, до които искате да достигнете. Това може много да ви помогне в избора на цвят на визитката и лого. Правилното съчетания е ключово за привличането на отсрещната страна.
Ако сте се насочили към по-млада аудитория, може да си позволите да използвате по-ярки цветове и да избегнете черното и кафявото, защото те се приемат като скучни. Ако бизнесът ви е свързан с цветя и градинарски принадлежности например може да използвате червен цвят, жълт, оранжев и да направите и комбинация между тях.
Следвайте цветовете на вашата компания
Всяка компания си има цветове. Това значително ще ви улесни в избора на визитна картичка. Използвайте фирмените цветове и добавете някои леки акценти като още един цвят или друг елемент например. Фирмените цветове са част от вашия брандинг.