От 94 години насам Mercedes доставя автомобили на Ватикана, а вече близо половин век папата редовно ползва т.нар. папамобил, базиран на G-класата. След като новото поколение G-класа е електрическо, светият отец също получава възможността да се вози на ток. Новият папамобил е базиран на електрическата G-класа и е разработен специално за Ватикана.
Електрическите двигатели на папамобила са адаптирани специално за движение при много ниски скорости.
Електрическото задвижване с четири двигателя близо до колелата е адаптирано към особено ниските скорости за публични изяви, при които папата приветства поклонниците. Задните седалки са заменени от централно монтирано и регулируемо на височина индивидуално кресло. То може да се върти и позволява гъвкаво движение и достъп до публиката от различни ъгли. Зад единичното кресло са интегрирани две отделни седалки за допълнителни пътници отляво и отдясно.
Всичко отвън и отвътре на новия папамобил е в бял цвят.
Покривът е премахнат на нивото на B-колоната, а самата B-колона е хармонично интегрирана в страничната стена. В случай на дъжд или лоши метеорологични условия инсталираният отгоре покрив осигурява защита. Лявата задна врата е премахната и възстановена изцяло от специалистите - в традиционен стил на конструкцията на каросерията - и заварена безпроблемно в корпуса на каросерията. От дясната страна задната врата е обърната в срещуположната посока. Подобно на предишните папамобили всичко е боядисано в класически перлено бял цвят.
Изработката на новия папамобил продължи около година с участието на хора от Ватикана и инженери на Mercedes. Самият папа Франциск не е имал никакви специални изисквания към превозното средство. /Труд
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.