IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Съвети за шофьорите през зимата: Гуми, вериги, гориво, течност за чистачки

Електрическите автомобили не са подходящи за дълъг път

Тежки катастрофи и големи задръствания по магистрали и пътища при голямото празнично пътуване. Зам.-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов смята, че има подценяване на условията.

В предаването “България сутрин” Вутов сподели, че според него неподготвеността на шофьорите идва от подценяване на зимната обстановка.

“Всеки си мисли, че ще минават машините за почистване и ще се появи сух асфалт, но това не може да се случи веднага. След снегорините натрупва при постоянен снеговалеж", коментира зам.-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

По думите му е време държавата да подсигури полигони и писти, където някои водачи да си изпитват уменията, за да не става това по пътищата.

Вутов подчерта, че не е достатъчно единствено грайферът на гумата да е наличен. Каучукът се втвърдява от ниските температури и лятната гума става неустойчива на пътя.

Пред Bulgaria ON AIR експерта каза, че задължително трябва да имаме зимна течност за чистачки, а не лятна или пък да пръскаме с вода. "Трябва да си заредим максимално много гориво, да си проверим светлините. В планината задължително трябва да шофираме с вериги", каза още Вутов и посъветва шофьорите да шофират със съобразена скорост, да се взимат предвид атмосферните условия и състоянието на пътната настилка.

Не на последно място е важно и психологическото състояние на водача.

Според Вутов поставянето на вериги на гумите трябва да бъде заложено в обучението на водачите. В някои учебни центрове си казват: "По-добре да не излизам, за да не ми ударят колата", даде пример той.

Някои шофьори пък отлагат купуването на нови зимни гуми, което впоследствие може да им струва много скъпо.

Петър Вутов отбеляза, че в задръстване е най-добре да оставим автомобила да работи. На празен ход влиза в режим с минимален разход на гориво. Освен това ще бъдем на топло в колата.

По думите на експерта електрическите автомобили са по-подходящи за градски условия, а на дълъг път батерията им пада по-бързо. “Трябва да си заредим телефона, парното работи... Капацитетът на батерията пада бързо. Няма капацитета на пълен резервоар с бензин или дизел. Не можем да изминем 600 км, капацитетът ѝ е примерно 300 км", каза още Вутов.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свободно време
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата