IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Нов звезден блъсък в съда: Блейк Лайвли VS Джъстин Балдони

Актрисата обвини колегата си в сексуално посегателство и непристойно поведение

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

В Холивуд се разпали поредната съдебна битка, породена от сексуален тормоз. Този път, актрисата Блейк Лайвли обвини колегата си от „Никога повече“ - Джъстин Балдони - в непристойно поведение по време на снимките на продукцията и заведе дело за сексуален тормоз и последвала клеветническа кампания.

След месеци слухове за евентуално напрежение между актьорите, Лайвли твърди в новоподадена жалба, че Балдони, който освен в главната роля, е и режисьор на филма, е проявил „смущаващо“ и „непрофесионално“ поведение на снимачната площадка. Според нея, след края на снимките той е организирал мащабна клеветническа кампания срещу нея.

Жалбата не е насочена само срещу Балдони, но също така включва водещия продуцент на филма, Джейми Хийт, неговата продуцентска компания Wayfarer Studios и съоснователя ѝ Стив Саровиц. Обвинения са повдигнати и срещу Джед Уолъс, Мелиса Нейтън и Дженифър Абел, които според Лайвли са участвали в усилията да очернят името ѝ по-рано тази година.

Адвокатът на Балдони, Брайън Фрийдман, заяви пред People, че жалбата на Лайвли цели да поправи нейния негативен имидж. Той определи твърденията ѝ като „неверни, скандални и умишлено сензационни, с цел публично да навредят“.

Фрийдман също така обвини Лайвли, че по време на снимките е създавала проблеми, включително със заплахи, че няма да се явява на снимачната площадка или да участва в промотирането на филма, което в крайна сметка според него е довело до провала му при излизането на екран.

Балдони е добавил „ненужно сексуално съдържание“ към сценария след подписването на договора

Обвиненията на Лайвли се отнасят още до периода преди началото на снимките на филмовата адаптация, по романа на Колийн Хувър, когато се е провела среща за въвеждане на предпазни мерки във връзка с поведението на Балдони и продуцента Джейми Хийт. Според жалбата на актрисата, Балдони е „вмъкнал импровизирани сцени с ненужно сексуално съдържание и/или голота във филма (включително за непълнолетен персонаж) по изключително обезпокоителен начин“.

Сред добавените сцени били момент, в който героинята на Лайвли трябва да изпита оргазъм пред камера и детайлна сцена, изобразяваща как младата Лили Блум, изиграна от Изабела Ферер, губи девствеността си — сцена, която не присъства в оригиналния роман. Всичко това било добавено без съгласието на Лайвли след подписването на договора ѝ, гласи жалбата.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Apple Books (@applebooks)

Когато Блейк се противопоставила на тези промени, Джъстин заявил, че ги добавя, защото искал филмът да бъде заснет „през женската перспектива“. Макар в крайна сметка да се съгласил да премахне част от сцените, режисьорът настоял да запази сцена, в която героите на Лили и Райъл, изигран от самия него, достигат до оргазъм в първата си брачна нощ. Той обяснил, че тази сцена била „важна за него, защото той и партньорката му винаги стигат до кулминация едновременно“.

Балдони дори попитал Лайвли дали при нея и съпругът ѝ, актьорът Райън Рейнолдс, също е така. Но тя веднага определила въпроса като „натрапчив“ и отказала да го коментира.

Режисьорът е „импровизирал“ интимни сцени и задавал въпроси за личния живот на Блейк

В документа се твърди, че по време на заснемането на интимни моменти, включени в окончателния сценарий, Балдони е импровизирал физическа близост, която не е била репетирана, хореографирана или обсъждана с Лайвли и без участието на интимен координатор.

Една от тези импровизации, според жалбата, се случила, когато той „дискретно захапал и засмукал долната устна на колежката си по време на сцена, в която импровизирал многобройни целувки при всяко заснемане“. Балдони настоявал сцената да се заснеме „отново и отново“.

В друга сцена, изобразяваща бавен танц между героите на Лили и Райъл, която не изисквала реплики, актьорът се навел напред и бавно прокарал устните си от ухото до врата на Блейк, казвайки: „Миришеш толкова добре“. В жалбата се отбелязва, че той я докосвал по начин, който нямал нищо общо с техните роли.

Когато Лайвли по-късно изразила възраженията си срещу поведението му, Балдони ѝ отговорил: „Аз дори не съм привлечен от теб.“

След среща между Лайвли, проблемния, по думите ѝ, колега, продуцентите и Райън – съпруга на Блейк, Wayfarer Studios се съгласили да осигурят интимен координатор за всички сцени, включващи голота и симулиран секс. Освен това било взето решение да няма повече импровизирани целувки.

Според жалбата, Джъстин Балдони и Джейми Хийт споделяли лични сексуални преживявания без съгласието на звездата от „Клюкарката“, а на моменти дори я притискали да отговори с подобни откровения.

Обезпокоителното им поведение продължило и по време на снимките. В жалбата се твърди, че в сцена, където героинята Лили ражда, Балдони и Хийт изненадващо настояли Лайвли да симулира пълна голота, въпреки че това не било включено нито в сценария, нито в договора ѝ, нито в предварителните обсъждания.

В сцената на раждането Лайвли била почти напълно гола, с широко разтворени крака в специални подпори и единствено малко парче плат покривало интимните ѝ части. Твърди се, че сцената била заснета без стандартните мерки за защита, прилагани в индустрията.

Жалбата също така посочва, че Хийт показал на актрисата и нейната асистентка графично видео, в което съпругата му ражда чисто гола. Докато осъзнае какво гледа, първоначално Блейк помислила, че видеото е „порнография“.

Освен това двамата мъже многократно нахлували в личното пространство на актрисата, като влизали в караваната ѝ без предупреждение, докато тя била съблечена.

На втория ден от снимките, когато Лайвли поискала среща с Хийт, за да обсъдят непрофесионалното поведение на Балдони, той пристигнал неочаквано в караваната ѝ за грим, докато тя била разголена и гримьорите сваляли грима от тялото ѝ. Лайвли го помолила да изчака, докато се облече, но Хийт настоял да влезе веднага. Тя с неохота се съгласила, но го помолила да стои с гръб към нея. Въпреки това малко по-късно забелязала, че той „хвърля по едно око“.

Те дори навлизали в личното ѝ пространство докато кърми детето си

Докато снимките продължавали, и двамата често влизали в караваната на Блейк Лайвли непоканени, включително в моменти, когато тя била разсъблечена или „уязвима“ — например докато кърмела бебето си.

Жалбата също така посочва, че режисьорът и продуцентът често говорели за зависимостта си към порнография, която вече била в миналото, като споделяли и много графично описани истории за миналите си сексуални връзки. Лайвли намирала това за „неуважително и обезпокоително“, както към нея, така и за хората, които споменават.

Един от най-смущаващите моменти настъпил по време на пътуване с кола, в която били Лайвли, нейната асистентка и шофьор. По време на пътуването Балдони разказал, че в миналото е бил сексуално насилен от бивша приятелка — тема, по която той по-късно говори публично. След това обаче направил обезпокоително признание, че самият той в минали отношения е участвал в сексуални действия без съгласие.

„Винаги ли съм искал съгласие? Не. Винаги ли съм слушал, когато казваха „не“? Не“, казал тогава Джъстин, според жалбата. След тези думи шофьорът на актрисата казал, че не желае да остава насаме с режисьора в бъдеще.

Балдони и Хийт също „постоянно“ прегръщали и докосвали екипа и актьорите от „Никога повече“. Когато Лайвли или друг член на екипа се опитвали да избегнат физическия контакт, те „реагирали с раздразнение, студено отношение и липса на сътрудничество“.

В още един странен момент, Балдони твърдял, че има способността „да говори с мъртвите“. Той казал на Лайвли няколко пъти, че е разговарял с наскоро починалия ѝ баща.

Джъстин е сексуализирал Блейк, докато в същото време критикувал външния ѝ вид

Балдони често наричал жени в работна среда „секси“, според обвиненията. В един от случаите той принудил Лайвли да свали палтото си, за да разкрие гащеризона, който тя частично разкопчала, така че да се вижда сутиенът ѝ, при това пред пълна зала с хора. След това ѝ казал: „Мисля, че изглеждаш секси“ - с тон, който я накарал да се почувства унизена и уязвима.

Противно на сексуалните коментари към, той редовно я и критикувал за възрастта и теглото ѝ. Според жалбата, той изпращал съобщения, в които изразявал притеснения, че изглежда стара и непривлекателна въз основа на папарашки снимки от снимачната площадка.

Балдони дори „системно я унижавал“, като зад гърба ѝ намирал начини да критикува външния ѝ вид и теглото. Твърди се, че се свързал с личния ѝ треньор — по-малко от четири месеца след като тя родила четвъртото си дете — и косвено намекнал, че трябва да свали килограми за две седмици.

Жалбата също така обвинява Джъстин Балдони и Джейми Хийт, че умишлено не са информирали Лайвли, че е била изложена на COVID-19 по време на бум на заразата на снимачната площадка. Това довело до това тя и нейното бебе да се заразят с вируса.

Клеветническата кампания

Жалбата също така твърди, че Балдони е организирал клеветническа кампания срещу Лайвли, опасявайки се, че тя може да разкрие публично негативния си опит от снимачната площадка преди премиерата на филма през август.

„За да предотврати риска г-жа Лайвли някога да разкрие истината за г-н Балдони, екипът на Балдони и Wayfarer е създал, разпространил и популяризирал съдържание, което има за цел да унищожи репутацията на г-жа Лайвли. Те използвали същите техники, за да издигнат имиджа на г-н Балдони и да потиснат всякакво негативно съдържание за него“, гласи жалбата.

Сред доказателствата, приложени в документа, са частни съобщения и имейли. В едно от тях, PR експертът Дженифър Абел споделя с кризисния мениджър Мелиса Нейтън раздразнението на Балдони от първоначалния план за предполагаемата клеветническа кампания.

„Мисля, че трябва да сте по-твърди и да покажете на какво сте способни в такива ситуации“, казва Абел.

Нейтън отвръща: „Разбира се — но знаеш, че когато изпращаме документи, не можем да включваме какво ще направим или можем да направим, защото това може да ни създаде големи проблеми.“

В други съобщения тя добавя: „Не можем да пишем, че ще я унищожим“ и „Представи си, ако документ, описващ всичко, което той иска, попадне в грешните ръце.“

Други текстове показват, че екипът на Балдони празнува успеха си, след като потушава слуховете за предполагаемото му неподходящо поведение. През октомври Нейтън пише, че „Балдони дори не осъзнава колко е късметлия в момента.“

Адвокатът на Джъстин, Брайън Фрийдман, заявява, че представители на Wayfarer Studios „не са предприели проактивни действия или отмъщение, а само са отговаряли на запитвания от медиите, за да гарантират балансирано и фактологично отразяване, както и да следят активността в социалните мрежи.“ Той добавя, че „избрани кореспонденции“ не доказват, че са били предприети проактивни мерки с медиите или в други области, а че става въпрос за „вътрешно планиране и частни стратегии, което е стандартна практика в пиара.“

След подаването на жалбата, Блейк Лайвли прави изявление за The New York Times: „Надявам се, че моето дело ще разкрие тези зловещи отмъстителни тактики, целящи да навредят на хора, които говорят открито за злоупотреби, и ще помогне за защитата на други, които могат да станат жертви.“

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свободно време
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата