Джъстин Балдони заведе дело срещу The New York Times, след като изданието публикува статия, обвиняваща него и PR екипа му в организиране на клеветническа кампания срещу колежката му от „Никога повече“ Блейк Лайвли.
В жалба от 87 страници, подадена на 31 декември, Балдони и още девет ищци, сред които продуцентската му компания „Wayfarer Studios“, бизнес партньори и PR екипа му, търсят обезщетение от 250 милиона долара. Те обвиняват изданието в клевета, уронване на престижа, измама и нарушаване на подразбиращ се договор.
Конфликтът започва, когато Лайвли подава жалба до Калифорнийския отдел за граждански права. Малко след това The New York Times публикува статията „We Can Bury Anyone“: Inside a Hollywood Smear Machine“ („Можем да унищожим всеки“: В холивудска машина за клевети“).
Ищците, сред които са Балдони, продуцентите на „Никога повече“ Джейми Хийт и Стив Сароуиц, както и PR специалистите Дженифър Абел и Мелиса Нейтън, твърдят, че статията на The New York Times използва „избрани и манипулирани комуникации, извадени от контекста и умишлено изкривени, за да заблудят читателите“.
В отговор, медията защити публикацията си, като заяви, че тя е „подробно и отговорно разработена“.
„Централната теза на статията, въплътена в клеветническото заглавие, което веднага подвежда читателя, е, че ищците са организирали отмъстителна PR кампания срещу Лайвли заради нейната гласност за сексуалния тормоз – твърдение, което е категорично невярно и лесно опровержимо“, посочва се в жалбата.
Жалбата изброява множество примери, които според ищците опровергават твърденията на статията.
Едно от обвиненията в статията гласи, че Балдони „многократно влизал в караваната на Лайвли, докато тя била разголена или кърмела“.
Жалбата представя предполагаеми текстови съобщения от Лайвли, в които тя пише: „Само „изпомпвам“ кърма в караваната си, ако искаш да репетираме репликите си.“
Джъстин отговаря: „Добре. Хапвам с екипа и ще дойда.“
Според жалбата това доказва, че той не е влизал непоканен.
Жалбата също така съдържа текстови съобщения между PR екипа на режисьора, в които се обсъждат притеснения относно слуховете, че „пускат лъжливи истории за Блейк Лайвли“. Ищците твърдят, че тези съобщения доказват липсата на организирана клеветническа кампания срещу колежката му. Те допълват, че Балдони „постоянно е изразявал желание да избегне всякакъв вид вреда за Лайвли, както и да защити филма, но също така е осъзнавал нуждата от PR защита предвид нейните неверни и вредни твърдения“.
„В тази злобна клеветническа кампания, напълно организирана от Блейк Лайвли и екипа ѝ, The New York Times се поддаде на желанията на две влиятелни холивудски звезди, пренебрегвайки журналистическите стандарти и етика, като използва фалшифицирани текстове и умишлено подбира съобщения, които са в техен интерес. Те предопределиха резултата от статията си, като подпомогнаха унищожителна кампания, насочена към възстановяване на публичния имидж на Лайвли и борба с нарастващата онлайн критика“, заяви адвокатът на Джъстин Балдони, Брайън Фрийдман, в изявление за сп. People.
В изявление, отново за таблоида, говорител на The New York Times заяви, че изданието планира да се защитава до край срещу иска на актьора и режисьор.
„Ролята на независима новинарска организация е да следва фактите, където и да водят те. Нашата статия беше изключително подробна и отговорно подготвена. Тя се основаваше на преглед на хиляди страници оригинални документи, включително текстови съобщения и имейли, които цитираме точно и подробно в статията. До момента Wayfarer Studios, г-н Балдони, другите засегнати в статията и техните представители не са посочили нито една грешка. Публикувахме пълното им изявление в отговор на обвиненията, отправени в статията“, коментира говорителят.
Междувременно жалбата на звездата от „Клюкарката“, в размер от 80 страници, включва обвинения за сексуален тормоз и организирана отмъстителна кампания за уронване на публичния ѝ имидж.
Актрисата твърди, че е преживяла „болка, страх, травма и екстремна тревожност“ в резултат на предполагаемото поведение на Балдони. Сред обвиненията са, че той ѝ е показвал неприлични изображения и видеа, задавал ѝ въпроси за личния ѝ сексуален живот и се опитвал да добави интимни сцени във филма, които тя не е одобрявала.
Блейк също така заявява, че Джъстин, заедно с PR специалистите Дженифър Абел и Мелиса Нейтън, са се опитвали да манипулират социалните мрежи и да работят с медиите, за да „унищожат“ нейната репутация.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.