Автомобилната индустрия е ключова за Европа, тъй като осигурява работа на над 14 милиона души. Генерира от порядъка на 10% от БВП на ЕС. С навлизането на електромобилите и автономните превозни средства виждаме, че европейските производители изостават спрямо Китай и други държави от Азия. С новия план за по-конкурентна автомобилна промишленост се цели да се обърне тенденцията. Това каза Любомир Станиславов, изп.-директор на "Аутомотив Клъстер България", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Христо Николов.
Разговорът в Европейската комисия е закъснял, но по-добре късно отколкото никога. В момента комисията казва, че няма да отстъпи от своите цели да се забранят двигателите с вътрешно горено до 2035 година. Заделени са няколко големи фонда, които да подпомогнат производството на иновативни батерии, както и да се подобрят веригите за доставки.
Активно се подпомага и развитието на технологии за автономно шофиране. Литиево-йонните батерии също за ключови за електрифициране на индустрията. „През седмицата излязоха данните за електромобилите в Европа. Броят им в Германия е около 1,7 милиона или 3,5% от автомобилния парк на Германия. Ръстът спрямо миналата година е 17%“, коментира гостът.
Според събеседника създаването на регламент на европейско ниво за стимулирането на закупуване на електромобили ще е позитивен сигнал за автомобилната индустрия. Обмисля се и как да бъдат насърчени хората с по-ниски доходи да бъдат насърчени да заменят конвенционалните си автомобили с електромобили.
„Volkswagen подготвят по-масови и достъпни модели. Бумът на продажбите на този тип превозни средства ще се случи през 2026 г.“, каза Станиславов.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.