IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Самолетът на Iron Maiden става на парченца за сувенири

Бракуват Ed Force One, който служи вярно на бандата

на самолета.  Снимка: Courtesy Aviationtag

на самолета. Снимка: Courtesy Aviationtag

Германската компания Aviationtag, която е специализирана в рециклирането на бракувани самолети, създаде лимитирана серия от уникални сувенири, изработени от фюзелажа на Ed Force One - прозвището, дадено на самолета, служил вярно на групата по време на световното ѝ турне Book of Souls през 2016 г., съобщава werock.bg.

Опашната перка беше украсена с образа на Еди, най-известният метъл талисман в света, а сега е ред на самолета да бъде разчленен и след това възкресен.

Всяка част, която може да се използва като ключодържател или просто като колекционерски предмет, е изработен от белия фюзелаж на самолета.

Снимка: Courtesy Aviationtag

"За да създадем цветови вариации, вложихме и материал от синята опашна перка, върху която с течение на времето са нанесени до девет слоя боя", казва Тобия Рихтер, главен търговски директор на Aviationtag, пред CNN.

Размерите им са около 35 на 88 милиметра и се продават на цена 66,66 евро на уебсайта на Aviationtag. Цената, разбира се, е намек за 666 и The Number of the Beast на Iron Maiden.

Boeing 747-400 е дълъг цели 71 метра, така че на теория Ed Force One може да се превърне в над 100 000 ключодържатели, обяснява Рихтер, но предпочитат да се ограничат до лимитирана колекция.

Aviationtag се занимава с рециклиране на авиационни материали от 2006 г. насам и е превърнала в колекционерски предмети всичко - от търговски самолети като Airbus A380 до военни самолети като DC-3 "бонбонен бомбардировач".

"При Ed Force One "на някои места дори открихме златиста боя под слоевете, което добавя допълнителен щрих към уникалността на това издание", добавя Рихтер, като обяснява, че златните версии ще бъдат пуснати на по-късна дата.

Цялостният процес на създаване на сувенирите отнема няколко седмици. "След изрязването на панелите преминаваме към нарязването им на ленти, пробиване, почистване, лазерно гравиране на предната част, гравиране на задната част, повторно почистване, прикрепване на пръстена и верижката и накрая монтиране на етикета върху картона", казва Рихтер.

Пълният процес може да се види във видеоклипа на Aviationtag "Making of".

Според planespotters.net самолетът е доставен на Air France през 2003 г. под регистрационен номер F-GITH, преди да отиде в Air Atlanta Icelandic през 2015 г. като TF-AAK. За кратък период е в Saudi Arabia Airlines, преди в крайна сметка да бъде изведен от употреба през 2022 г. и приземен на летище Котсуолд в Обединеното кралство през 2024 г.

Фронтменът на Iron Maiden - Брус Дикинсън, който е лицензиран пилот, и самият той пилотирал Ed Force One, казва в специално обръщение за новия живот на Кралицата: "Тя винаги се е държала като Кралицата на небето, каквато 747 винаги ще бъде. Никога няма да има друг, който да заеме нейния трон. 

Мощността, шумът на тези 4 двигателя, леките като перце приземявания (не по моя вина - вината е в добрия дизайн) и елегантността й във въздуха поставят 747 в уникална категория."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свободно време
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата