Самолет Boeing 787 на United Airlines, летящ от Лос Анджелис до Шанхай, трябваше да обърне миналия уикенд, след като беше установено, че един от пилотите е излетял без паспорт, съобщи авиокомпанията в изявление на CNN.
Полет UA 198 излетя от LAX около 14:00 часа. Събота, 22 март, с 257 пътници и 13 члена на екипажа на борда и се насочи на северозапад над Тихия океан към най-големия град в Китай. Около два часа по-късно самолетът се обърна и беше пренасочен към Сан Франциско, където кацна около 17 часа. местно време, според уебсайта FlightAware.
“Пилотът не е имал паспорт на борда“, каза авиокомпанията в изявлението. "Уредихме нов екип да отведе нашите клиенти до местоназначението им същата вечер. На клиентите бяха предоставени ваучери за храна и компенсации."
Полетът с новия екипаж излетя около 21 часа и кацна в Шанхай с около шест часа закъснение от графика. Йонг Шухан, китайски пътник на борда, каза пред CNN, че е чула „много разочарования глас“ на пилота по интеркома, казвайки, че “си е забравил паспорта“.
След като кацна в Сан Франциско, Йонг получи два ваучера за храна на обща стойност 30 долара, които използва за храна в японски ресторант на летището. Тя каза, че също е подала иск за обезщетение на уебсайта на United, където е била информирана да очаква отговор в рамките на 14 работни дни.
Въпреки че неочакваното забавяне обърква плановете ѝ, Йонг каза, че оценява “честността“ на пилота. Много от нейните спътници обаче възроптаха и казаха, че са “възмутени“ и “безмълвни“ в RedNote, китайската платформа, подобна на Instagram.
“Как може някой да обърка толкова лошо на работа?“, се казва в публикация в RedNote, която изглежда е от друг китайски пътник на борда. Публикацията събра повече от 10 хиляди харесвания.
“Това е доста неудобно (за United)“, каза пред CNN основател на базираната в Сингапур Endau Analytics, консултантска фирма, която се фокусира върху авиационната индустрия. Експертът добавя, че грешката е “неприемлива“ за глобална авиокомпания като United и показва “липса на дисциплина“.
United е един от най-големите превозвачи в света, превозващ 140 милиона души до повече от 300 дестинации на шест континента всяка година, според уебсайта на компанията.
“Разсеяността“, отразена в инцидента, може да струва скъпо на авиокомпанията, като се вземат предвид разходите за неща като реактивното гориво, което трябваше да изхвърлят, преди да отклонят, и компенсациите за пътниците.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.