Само един ден след като администрацията на Доналд Тръмп обяви финализираните си планове за 25-процентни мита върху вноса на автомобили и в същия ден, когато тези тарифи влязоха в сила, концернът Stellantis обяви, че спира производството в заводите в Канада и Мексико, пишат от Automedia.
CNBC съобщава, че Stellantis прекратява производството в Уиндзор (Онтарио, Канада) за две седмици и в Толука (Мексико). Това означава, че около 4500 служители в канадското предприятие и 2500 в мексиканското ще трябва да ходят на работа, но без да сглобяват автомобили. Други 900 американски работници са освободени временно, тъй като те се занимават с поддържката на производството в Уиндзор и Толука.
Stellantis произвежда миниванове Chrysler и новия Charger Daytona EV в Уиндзор. Това е и най-големият отделен работодател в предприятието в Онтарио. В завода в Толука се сглобяват Jeep Compass и новия Wagoneer S EV.
В същото време Volkswagen обяви, че ще спре доставките на автомобили за САЩ заради митата на Тръмп. В момента германската марка вкарва в Щатите кросоувърите Tiguan и Taos, както и седана Jetta, които се произвеждат в Мексико. Техните мита са скочили с 25%, докато тарифите на автомобилите, сглобявани в Европа и Китай, се увеличават съответно с 20 и 34%.
Увеличаването на митата ще доведе до поскъпване на автомобилите Volkswagen на северноамериканския пазар. Германският концерн вече заяви, че ще включи разходите за плащане на 25-процентно мито в крайната цена на автомобилите.
На този етап е невъзможно да се знае пълният ефект, който тарифите ще имат върху автомобилната индустрия. Миналата седмица проучване на изследователската фирма Bernstein съобщи, че в резултат цените на автомобилите ще се повишат с около 7%.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.