В днешно време много от границите между личния и служебния живот се размиват и това може да е объркващо при опит да идентифицирате дали шефът ви проявява неуместно поведение или не. Ако обаче коментарите или действията му настоятелно ви карат да се чувствате некомфортно, то той по всяка вероятност прекрачва границите на професионализма и уместността.
Ако случаят е такъв, трябва да инициирате разговор с него, в който да сте открити и честни за нещата, които ви притесняват, но да не нарушавате добрия тон и да бъдете професионалист. Бъдете пределно ясни, че искате това поведение да престане, а ако шефът ви откаже да слуша и след това няма промяна, се обърнете към съответния отдел с официално оплакване.
Но кога е време за такъв разговор? Ако шефът ви е правил едно или няколко от посочените по-долу нещата, то определено е време за действие от ваша страна.
1. Шефът ви говори за заплатата ви пред останалата част от колектива
Това е лична и поверителна информация и останалите служители не е необходимо да знаят какво получавате. Без значение е дали началникът ви казва: „Не ти плащам достатъчно" или „Плащам ти прекалено много", такъв тип коментари могат да доведат до търкания между колеги и са неуместни.
2. Шефът ви ви порицава пред колегите
Това е форма на злепоставяне и тормоз, които никога не са приемливи или уместни. Дори и да сте допуснали грешка, това заслужава обсъждане и добрият шеф би трябвало да го стори насаме.
3. Шефът ви има нереалистични очаквания
Този момент може да е малко коварен, тъй като е трудно да се определи дали изискванията на шефа са нечестни. Основното е, че мениджърите трябва ясно да изразяват очакванията си от служителите, да им оказват помощ, когато е необходимо и да поставят разумни срокове за проектите.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.