IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Навици, които вбесяват колегите ви

Има неща, които е добре да избягвате да правите

Снимка: sxc.hu

Бизнес етикетът не е измислен само като социална норма, той съществува, за да имаме нормална среда, в която служебните отношения да бъдат максимално ефективни при постигането на резултати.

Понякога обаче не е нужно да следваме етикета буквално, а чисто и просто да се постараем да не дразним хората, с които работим, излишно. Ето списък с неща, които, ако се срещат сред навиците ви, рискувате да си създадете неприятели в офиса:

Пишете имейл, за да съобщите, че сте звънели по телефона...

Търсите колега по телефона, оставяте съобщение на гласова поща, пишете SMS и след всичко това смятате за необходимо да напишете и писмо. Минути по-късно, след като не получите отговор, прибягвате и до социалните мрежи – пишете на стената му във Facebook, пращате му съобщения в Twitter...

А всъщност колегата ви е абсолютно наясно, че го търсите по спешност, но той в действителност е зает в момента и не може да ви отговори – важна среща, заседание, презентация... Със сигурност ще ви потърси при първа възможност, но защо е необходимо да го „спамите" по всеки възможен начин и то абсолютно безсмислено. Ако можеше, щеше да ви вдигне още след третото позвъняване. Дайте на хората нормално време за реакция, понякога те са точно толкова заети, колкото сте и вие. Не губете времето им с излишни комуникационни вериги, които те после трябва да проследяват...

Преструвате се, че звъните само да ги чуете

Звъните на колега, с когото не сте много близки в офиса и провеждате непринуден разговор в стил общи приказки, а всъщност искате от него услуга, но не подхождате директно към въпроса. Вие го знаете, но и той го знае и това много често му действа дразнещо. Ако искате нещо от някого, не се правете, че не е така, не само по-трудно ще го постигнете, ами и обиждате интелекта на човека, с когото общувате.

Забравяте, че „не" е новото „да"

Възпитани сме да казваме „да" на почти всичко, което ни помолят. „Да" е очакваният отговор, когато ни поискат помощ или услуга, „да" не наранява ничии чувства, „да" е политически коректно.

Само че, когато кажем „да" твърде много пъти, се случва така, че не успяваме да изпълним поетите задължения и така не само не правим възпитаното нещо и не помагаме на човека, ами и сме го подвели и разочаровали.

Ето защо днес „не" е новото „да" – защото е по-честно да не поемаме задачи, които няма да можем да свършим, излъгвайки нечии надежди и защото понякога това е единственият начин да спасите нещо истински ценно – времето. Време, за да вършите нещата, които наистина трябва да бъдат свършени.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
За да се разбираме
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата