За всеки съзнателен работещ човек е важно да се научи да работи в екип, да се съсредоточи върху общото, не личното, и да участва в създаването на приятна среда за работа. Да, но към когото и да се обърнете, винаги може да ви разкаже за един свой колега, който винаги върви срещу течението и въпреки професионалните си възможности пречи на общата работа.
Можете ли да сте сигурни, че вие не сте превъплъщение на този въпросен колега? Замислете се дали с поведението си давате повод на останалите да роптаят мислено срещу вас и намерете начин да промените нещо, така че да има мир в офиса.
Да комуникирате с колегите си е нещо нормално, но ако с това прекъсвате работата им, е редно да намалите броя и дължината на разговорите. Дори тогава подбирайте темите внимателно – никой не желае да се натоварва с вашите лични проблеми и оплаквания.
Как понасяте забележките на колегите си? Не подхождайте с твърде голямо самочувствие за работата, която сте свършили. Нормално е да получите съвети и наставления от колегите с по-голям опит. Приемете ги и си направете изводи занапред, но в никакъв случай не търсете начин да оправдаете пропуските си. По същия начин, когато на вас се пада да дадете мнение за нечий чужд труд, не бъдете прекалено скептични, не критикувайте дребните детайли.
Противоречията на работното място са нещо неизбежно и не трябва да се допуска да прераснат в конфликти. Ако имате проблем с някой свой колега, обсъдете ситуацията насаме с него, а не говорете зад гърба му. На четири очи разногласията се разрешават най-бързо и се извличат най-много изводи и поуки занапред.
Още интересна информация и полезни съвети прочетете в Az-jenata.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.