Всеки ден ходите на работа 15 минути по-рано. Правите всичко, за което ви помолят, усмихнати и ведри сте, справяте се отлично в екипна обстановка. Защо тогава не получихте желаното повишение? Може би, защото сте жена. Не, не всички шефове са непременно сексисти.
Оказва се, че жените са по-склонни да се държат по начин, който може да саботира развитието на кариерата им. Вижте и кои са десетте грешки, които ви делят от желаното повишение:
1. Мислите първо за другите
Вашият колега идва до бюрото ви и казва: „Не мога да форматирам тази таблица, ще ми помогнеш ли?“. Да му помогнете може да ви отнеме само няколко минути, но ако се случва често и не само с един колега, сумарано излиза, че вие губите доста ценно време за цялата седмица. Плюс това всяко такова действие ви разконцетрира от вашите собствени задачи. Научете се да помагате, но в удобно за вас време.
2. Никога не отказвате нови задачи, дори вече да сте претоварени
Образът на жената, която е главен изпълнителен директор, добра съпруга и любяща майка, мотивира повечето работещи жени да са толкова амбицирани във всичко, че да не отказват задачи. Да кажете „не“ сега не означава, че казвате „не“ по принцип. Кажете не шефа си, че вече имате достатъчно проекти, по които работите и го уведомете кога ще сте свободни за започване на нова задача.
3. Не изказвате становища, а задавате въпроси
Дълбоко в себе си повечето жени имат нужда да се харесат на всички. Така че, за да избегнете конфронтация, вие задавате въпроси, вместо директно да кажете каквото мислите. Това е психологически подход – когато задаваме въпрос, така „омекотяваме“ съобщението. А сега обърнете подхода – първо споделете какво мислите и след това попитайте какво смятат другите за това.
4. Извинявате се прекалено често
Обикновено жените се извиняват дори за неща, които не зависят от тях - като закъснял полет или отменена среща. Понякога, когато се извинявате за подобни неща, всъщност изглеждате по-виновна, дори когато не сте. Спрете да се извинявате за неща, които не са ваша отговорност.
5. Търсите постоянно утвърждаване
Важно е да получавате признание за работата си, но не очаквайте похвали за всяко нещо, което правите. Не задавайте много въпроси, защото те биха изнервили шефа ви и биха се превърнали за вас от актив в пасив. Дори работодателят ви да не казва нищо, това не означава, че не е оценил вашата работа. Ако предавате за пръв път важен проект, чувствайте се свободни да попитате как сте се справили.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.