Чудили ли сте се защо с някои хора веднага си допадате, а с други - никога? Отговорът се крие в личностния ви стил, който представлява предсказуем набор от поведения, който определя как другите ви възприемат. Вашият стил на личността всъщност е предпочитанието ви да се държите по определен начин, когато общувате с хора. Стилът на личността ви влияе много върху избора на работата, както и върху избора ви на хора, с които да се обграждате. Но когато хората с противоположни стилове на личността трябва да работят заедно, това може да доведе до реални проблеми.
Може би се разочаровате, защото си мислите, че нещата в службата вървят с бавни темпове, а останалата част от вашия екип мисли, че вие се движите твърде бързо. Или може би предпочитате да се фокусирате върху детайлите, докато колегата ви обича да гледа цялостната картина.
Може би предпочитате да разглеждате всички възможности, преди да вземете дадено решение, но работите за шеф, който иска отговорите на момента. Може социално взаимодействие между колегите за вас да е от голямо значение и да се дразните, когато някой забрави да ви поздрави или да ви се усмихне.
Звучи ли ви познато? Част от конфликтите и недоразуменията между индивидите, особено в една организация, се дължи точно на това, че имат трудности с личностното си "напасване", а не че имат конкретни причини да не се харесват.
Ако искате да достигне пълния си потенциал като лидер, мениджър, ръководител или екипен играч, трябва да се научите да работите ефективно с всички. Когато си взаимодействате с хора, които споделят вашия стил, вие сте на една и съща вълна, така да се каже, но когато си взаимодействате с хора, чиито стил е различен от вашия, нещата могат да се окажат сложни.
Първата стъпка е да разберете вашия собствен стил, за да можете да работите по-ефективно с другите. По-лесно ще можете да се адаптирате към поведението на колегите си, ако сте наясно с вашето собствено.
Освен това, ако се познавате добре, ще можете да сведете до минимум липсата на удовлетворение от работата си, заради различни дразнители. Така ще увеличите продуктивността си, когато работите в екип, като същевременно ще минимизирате конфликтите и недоразуменията в него.
Има четири стилове на личността, ето и кои са те:
Директен: висока самоувереност и ниска изразителност
Енергичен: висока самоувереност и висока изразителност
Внимателен: ниска самоувереност и висока изразителност
Систематичен: Ниска самоувереност и ниска изразителност
Вижте характеристиките на всеки един стил в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.