Всички служители мечтаят за спокойна работна атмосфера и добър шеф, който да е приятелски настроен към тях. В малка фирма това не е особено трудна задача. Ако шефът реши, може да създаде предпоставки за сплотен екип и приятелски взаимоотношения. Въпреки това обаче все още има някои неща, които един шеф не трябва да споделя с подчинените си. Вижте кои са те:
1. Поверителна информация
Никога не споделяйте поверителна информация, която някой служител ви е споделил, особено с другите подчинени. Това е проява на неуважение и постъпката ви би разрушила доверието и добрите взаимоотношения с хората, които работят за вас. Също така в подобна ситуация вие се показвате като човек, който е неспособен да влезе в ролята на ментор или началник.
2. „Чудесен си“
Не трябва да казвате да служителите си колко са умни и способни. Повечето хора възприемат тези „похвали“ като арогантно, снизходително и подигравателно поведение. Това от своя страна подкопава мотивацията на служителите и тяхната амбициозност за развитие. Ако наистина искате да похвалите някого, трябва да го направите по начин, по който той да няма съмнение за искреността на вашето мнение. Материално стимулиране е добра идея.
3. Разногласия с вашия началник
Един лидер никога не трябва да споделя с подчинените си за някакви разногласия или проблеми с хората над него. Това са въпроси, които трябва да решите с останалите хора на по-високо ниво от вас. Вашите служители не трябва да губят увереността си във вас. Вие и вашите шефове трябва да намерите общата посока, в която да гледате и в която фирмата да се развива.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.